Verbruik 1.6 16V
Moderator: Moderators
bebouwde kom zie ik de 400 niet eens in de buurt komen
rij ook op 17 inch.
ik rijd em ook niet helemaal leeg dan maar goed.
snelweg scheelt wel een hoop, constante snelheid.
toen we vorig jaar naar het JAF gingen met de club heb ik zo'n ruime 500 km afgelegd.
toen ik thuis kwam was mijn tank bijna leeg (maar nog geen lampje)
en heb het geprobeerd maar ik merk geen verschil met mijn rechtervoet !
heb het aangekeken met lekker rap rijden en laat schakelen en wat harder optrekken en heb een 2 weken echt heel netjes gereden, rustig optrekken, schakelen bij 2500 toeren etc.
maakte geen klap verschil bij mij in het verbruik, jah misschien 10 a 15 km, oftewel 1,5 ltr.
helaas wist ik dit verbruik niet voor aanschaf anders had ik zekers een v6 gekocht.
heb deze gekozen voor zuiniger gebruik, maar maakte vrij weinig uit achteraf
rij ook op 17 inch.
ik rijd em ook niet helemaal leeg dan maar goed.
snelweg scheelt wel een hoop, constante snelheid.
toen we vorig jaar naar het JAF gingen met de club heb ik zo'n ruime 500 km afgelegd.
toen ik thuis kwam was mijn tank bijna leeg (maar nog geen lampje)
en heb het geprobeerd maar ik merk geen verschil met mijn rechtervoet !
heb het aangekeken met lekker rap rijden en laat schakelen en wat harder optrekken en heb een 2 weken echt heel netjes gereden, rustig optrekken, schakelen bij 2500 toeren etc.
maakte geen klap verschil bij mij in het verbruik, jah misschien 10 a 15 km, oftewel 1,5 ltr.
helaas wist ik dit verbruik niet voor aanschaf anders had ik zekers een v6 gekocht.
heb deze gekozen voor zuiniger gebruik, maar maakte vrij weinig uit achteraf
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
Hallo allemaal,
wel ik heb dus een V6 kan je dit vertellen in de stad is het een zuip beest dan kan ik elkeweek tanken maar het is een anderverhaal als ik de snelweg op ga,,, dan kan ik er met gemak 500 km mee rijden is de tank wel bijna leeg maar toch dacht laat het even weten...
velgen zijn 15in met toyo banden
mischien hebben jullie er wat aan...
groeten zilverbird
wel ik heb dus een V6 kan je dit vertellen in de stad is het een zuip beest dan kan ik elkeweek tanken maar het is een anderverhaal als ik de snelweg op ga,,, dan kan ik er met gemak 500 km mee rijden is de tank wel bijna leeg maar toch dacht laat het even weten...
velgen zijn 15in met toyo banden
mischien hebben jullie er wat aan...
groeten zilverbird
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
marcel v6 schreef:Ik heb een V6 en ik rij gemiddeld zo,n 420 km.
en ik heb eventueel wel een FAQ topic welke hier ook over gaat
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=1374
denk dat je met 350/400 op een volle tank heel eind moet komen, of je moet echt continu planken
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
nu ik een klze met mx6 bak dr in heb, rij ik zuiniger dan met mn vorige motor... hehe en t nieuwe vermogen gebruik ik zeker
grotere velgen en bredere banden moeten niets uitmaken voor het verbruik... hoe breder de band hoe minder vervorming= minder drag.
te zachte banden geeft wel een hoger verbruik (meer vervorming)
grotere velgen en bredere banden moeten niets uitmaken voor het verbruik... hoe breder de band hoe minder vervorming= minder drag.
te zachte banden geeft wel een hoger verbruik (meer vervorming)
- Yence
- Super-Pilot
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Bredere banden geven meer weerstand en grotere velgen zijn zwaarder. In beide gevallen moet de aandrijving harder werken om de boel rond te draaien. Dat zorgt dus weldegelijk voor een hoger verbruik.
Een zachtere band heeft meer grip en dus meer weerstand en dus een iets hoger verbruik, daar heb je wel gelijk in. Maar de vervorming waar je het over hebt heeft met de zijwand van de band te maken. De stijfheid van de zijwand is bepalend voor het stuurgedrag en comfort, niet zozeer grip/verbruik.
Een zachtere band heeft meer grip en dus meer weerstand en dus een iets hoger verbruik, daar heb je wel gelijk in. Maar de vervorming waar je het over hebt heeft met de zijwand van de band te maken. De stijfheid van de zijwand is bepalend voor het stuurgedrag en comfort, niet zozeer grip/verbruik.
Met mijn 1.6 rijd ik altijd tussen de 1/12 en 1/13. Ik ga ermee naar mijn werk 60 km per dag (groot deel snelweg). Ik rijdt op 15 inch velgen.
Laatst gewijzigd door Maestro op 05 jul 2007, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.