BlackSheep schreef:misschien wel een niet voor de hand liggend antwoord, maar waarom zou je geen elastische overschilderbare kit gebruiken.
Tegenwoordig zijn de kits erg goed en net zo stevig als plamuur. voordeel is wel dat er een beperkte mate van elastisiteit inzit, hierdoor scheurt ie niet snel. en tegenwoordig zijn ze ook overschilderbaar, dus gewoon je eigen kleur erover, denk dat je er weinig van ziet.
iemand hiet ervaringen mee. genoeg meningen maar ook ervaringen ??
helemaal geen raar idee hoor..
als je bij je spuiter vraagt om de skirts ''in te wassen'' gaat hij met een flexibele kit bij de rand langs en zorgt er zovoor dat er geen naad ontstaat...
je kunt bij de speciaalzaak zo kit op kleur laten maken, dus dit is naderhand zo te doen...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Row schreef:ja zijn overscheelderbaar met huis tuin en keuken verf maar volgens mij gaat echte lak toch scheuren [/i]
pfffff....
wat zei ik nou 2 posts terug?
je kunt bij de speciaalzaak zo kit op kleur laten maken, dus dit is naderhand zo te doen
als je dan kit op kleur maakt, waarom zou je hem dan willen overschilderen/schuren???
je gaat gewoon naar een speciaalzaak, daar laat je de kit op kleur maken. deze kit spuit je dan tussen de naad van de skirt en de auto ( nadat de skirts gespoten zijn) en klaar ben je...
ben je in iedergeval van die naad af, en als je het goed laat aansluiten en de boel netjes afwerkt zie je er echt weinig van
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
was eerst ook bij mij gedaan.
side skirts gemonteerd
en een heel mooi randje ingewassen met kit
daarna hadden ze de auto afgeplakt net tot boven het kit randje
en toen het kit randje en de skirt op de auto gespoten , zag er echt goed uit .
kijk bram zo bedoel ik het ook, of zelf schilderen (of op kleur laten brengen zoals turb. al zei).
Kijk maar eens op de huis en tuin kits, die kun je zowel met acrylverf of met verf op waterbasis schilderen, dus kun je ze ook schilderen met de verf waar je de skirts mee verft.
Wellicht om het makkelijk te maken, je skirts kitten, en dan de om de kit afplakken en dan bijwerken. spuiten of met zo'n "stift" om kleine plekjes mee bij te maken.
Denk dat een stuk minder werk is dan plamuren en dan weer (groter) gedeelte te spuiten, en de kit blijft een beetje flexibel, dus ook minder kans op scheuren. Mocht het ooit toch gebeuren doe je het gewoon opnieuw, kost niet veel op deze manier.
Voorwaarden is natuurlijk wel dat je skirts goed moeten aansluiten, is dit niet het geval dan kom je er niet met kitten, dan is plamuur of poly een optie.