Pagina 2 van 3
Geplaatst: 11 mei 2007, 21:33
door hyperman
Fullsize schreef:martinenijenhuis schreef:UHM het sub frame eronderuit om een koppeling te vervangen??
Dat lijkt mij een beetje teveel van het goede!!
Ik denk dat je wat anders bedoeld
Groetjes M&M
Ik ben er mee bezig nu, op dit moment. Maar zonder de onderste delen van het subframe los te halen kom je er echt niet bij hoor.
Of heb je Jomanda krachten???
Of hij heeft een speciale techniek die ik ook graag zo willen leren, wanneer komt de demonstratie
Geplaatst: 12 mei 2007, 16:02
door martinenijenhuis
Wat jullie bedoelen zijn: de langsdrager en de dwarsbalk
En deze 2 moeten idd worden verwijderd maar dat is niet zo spannend
Het subframe is het zware kolos waar o.a het stuurhuis ed aanhangt,
en deze mag echt wel blijven zitten bij het vervangen van de koppeling
Hier een foto van een 323f, het subframe is dat roestkleurige ding in de motorruimte onderaan het shutboard.
Groetjes M&M
Geplaatst: 12 mei 2007, 20:10
door Fullsize
De langsdrager en de dwarsbalk maken deel uit van het subframe, en dat is wat ik heb geschreven
Geplaatst: 12 mei 2007, 20:13
door martinenijenhuis
Dat klopt, het is een onderdeel ervan, maar het is niet het subframe!
zoals Hugo schreef (hij had het over het subframe dat gedemonteerd moet worden).
Maar om weer ontopic te komen;
Om de koppeling te vervangen hoeft het subframe er niet onderuit!
Wel de LANGSDRAGER en de DWARSBALK!! Maar dat lijkt mij ook
logisch.
Groetjes M&M
Geplaatst: 12 mei 2007, 21:07
door hyperman
nou nou, we zitten we heel erg op de lettertjes
koppeling
Geplaatst: 12 mei 2007, 23:29
door Maxx
kijk dat is een duidelijke uitleg bedankt jongens
Als goed is volgend weekend ga ik eraan beginnen.
groetjes Maxx
Geplaatst: 16 jun 2007, 03:47
door speedstar
sow haal ff een oud forum naar boven om mijn vraag de bij te stellen
ik wil ook mijn platen gaan vervangen maar wat heb ik nu nodig
ik neem aan nieuwe platen maar heb ook wel eens van een drukgroep gehoord moet die niet vernieuwd worden???
Geplaatst: 16 jun 2007, 07:08
door bramx3
idd oude topic's omhoog kicken hoort eigenlijk niet, tenzij het er betrekking op heeft, en dit geeft in iedergeval aan dat je gezocht hebt, dus is geen probleem in dit geval.
maargoed, ik zou als je toch de boel los haald , gelijk een koppelings set monteren .
das een koppelings plaat , drukgroep en lager.
Geplaatst: 16 jun 2007, 18:32
door Maxx
ja klopt beste is alles te vervangen want bij mij was de lager ook aardig verrot en het is een flinke klote klus +/- 5 a 6 uur als alles meezit.
succes ermee
Geplaatst: 16 jun 2007, 20:36
door speedstar
Ik heb een setje gevonde maar in de beschrijving staat niet duidelijk wat er bij zit
heb wel een foto zouden jullie ff kunne kijken of thie kompleet is (volgens mij wel)