Heldere koplampen
Moderator: Moderators
WhiteFinish schreef:Helaas ook geen gat in de markt..
Het is simpelweg veel te duur om deze te ontwerpen en produceren, ze krijgen nooit genoeg van die setjes afgezet om winst te maken, laat staan de kosten eruit te halen.
Met vw en opel ligt dat anders, dan zijn er zo ontzettend veel van dat hiermee wel een winst bereikt kan worden.
Als ze voor een mx3 gemaakt worden zullen ze waarschijnlijk zo duur zijn dat niemand ze wilt kopen.
Dat zal ik niet zo snel zeggen, kijk eens naar altezza's! Als je een mooie koplamp maakt wil iedereen die zowat.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Ik dacht juist dat veel van die kostenposten vervallen gezien je de oude koplamp al hebt als mal. In principe hoef je niet veel te wijzigen aan de positie van de lampen.
Is het anders niet mogelijk dat alleen het glas gemaakt word, dat je de oude koplampen hebt maar dan met helder glas? Dat moet toch wel meevallen. Niks E-keur en dergelijke. Alleen een mal maken en ik weet zeker dat er genoeg animo is.
Je zit dan alleen met de lensen die in het oude glas zitten... ik weet niet hoeveel invloed die hebben op je lichtbeeld.
Is het anders niet mogelijk dat alleen het glas gemaakt word, dat je de oude koplampen hebt maar dan met helder glas? Dat moet toch wel meevallen. Niks E-keur en dergelijke. Alleen een mal maken en ik weet zeker dat er genoeg animo is.
Je zit dan alleen met de lensen die in het oude glas zitten... ik weet niet hoeveel invloed die hebben op je lichtbeeld.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Het betekend dat je het binnenwerk van de koplamp aan moet passen. Dit is niet zo makkelijk om te doen aangezien je wilt dat alles mooi past
Jij denkt genoeg animo maar genoeg voor een fabriek is niet 50 of 100 stuks.
Daar moet je al minimaal met een paar duizend aankomen willen ze erover nadenken. Aangezien er niet zoveel rondrijden in nederland zal dit niet snel gebeuren.
Jij denkt genoeg animo maar genoeg voor een fabriek is niet 50 of 100 stuks.
Daar moet je al minimaal met een paar duizend aankomen willen ze erover nadenken. Aangezien er niet zoveel rondrijden in nederland zal dit niet snel gebeuren.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- Yence
- Super-Pilot
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
woytek schreef:Is het anders niet mogelijk dat alleen het glas gemaakt word, dat je de oude koplampen hebt maar dan met helder glas? Dat moet toch wel meevallen. Niks E-keur en dergelijke. Alleen een mal maken en ik weet zeker dat er genoeg animo is.
Je zit dan alleen met de lensen die in het oude glas zitten... ik weet niet hoeveel invloed die hebben op je lichtbeeld.
Gewoon helder glas op je koplampen zetten werkt niet, dan klopt je lichtbeeld niet meer (in de VS is overigens wel een bedrijf dat heldere plastic kappen maakt voor de mx-3, vergelijkbaar met de zwarte die o.a. Jasper en Marcel hebben).
De ontwikkeling van nieuwe koplampen met E-keurmerk loopt in de enkele miljoenen.
Zonder keurmerk is 't veel goedkoper. Op mx-3.com zijn meerdere pogingen gedaan tot een groupbuy voor custom projector lampen (op dit moment is er ook weer een aan de gang). Bedrijven genoeg die willen, maar de geintresseerden moeten het geld vooruit betalen (om zeker te weten dat ze afgenomen worden en om de ontwikkelings kosten deels te vergoeden). Daar loopt het elke keer mis. Iedereen wil ze, maar bijna niemand wil 700, 800 dollar betalen voor iets wat ze nog nooit gezien hebben....