Pagina 2 van 3

Geplaatst: 31 aug 2006, 20:22
door xedos
Koppelings-schakelaar defect, zo goed als zeker marcel. ;)

Geplaatst: 31 aug 2006, 23:49
door marcel v6
xedos schreef:Koppelings-schakelaar defect, zo goed als zeker marcel. ;)
Maar ik was er vergeten bij te vertellen dat ik het niet altijd heb :? Ik ging boodschappen doen dus klein stukje rijden en toen had ie het niet. Maar frank wat houd de koppelingsschakelaar in dan ;)

Geplaatst: 01 sep 2006, 17:42
door xedos
De koppelings-schakelaar werkt samen met de neutraalstand-schakelaar, zodra de 1e versnelling wordt ingeschakeld, de neutraalschakellaar dus niet meer ingeschakeld. Je koppeling in dan weet het motorregelapp. dat je van plan bent weg te willen rijden.Hierna wordt het stationair toerental iets verhoogd. Om het wegrijden zonder hokken en stoten te vergemakkelijken.Zo is het mij ooit is verteld.Als deze defect is kloppen de gegevens niet meer natuurlijk. Kan best kloppen dat ie het niet altijd heeft, het zijn contacten die ene keer wel en andere keer wel even contact maken. Je kan ook ff naar de sloop gaan en uit een 323F of 626 te halen zijn dezelfde.

Re: Koppeling

Geplaatst: 01 sep 2006, 20:40
door crazyarjan
d-white schreef:Reed ik gister terug van m'n werk, hoor ik steeds een piepend geluid als ik mijn koppeling in trap. Het geluid werd steeds erger en langer. Ik moest de koppeling ook steeds verder intrappen om te ontkoppelen. Ik dacht dat de hydraulic ergens kapot was en dat hij daarom niet meer kon onkoppelen. Maar gechecked en dat was allemaal nog in orde. Koppelingsplaat dacht ik niet gelijk aan, want het stonk niet echt en het was echt in 1 ritje gebeurd, eerder nog geen last gehad van de koppeling.

Ik zag in de manual iets over een clutch release collar, zou dit het kunnen zijn?

Zijn er mensen die me kunnen vertellen wat ik moet doen, zelf repareren of door een garage laten doen ook al zou ik niet weten hoe die daar moet komen.

Graag veel tips, ervaringen, how to's, enz enz

Mvg Dwight


Tis dus duidelijk dat het iets met het druklgaer te maken heeft of misschien zijn de vingers van je diafragmaveer afgesleten...

oftewel de bak moet eraf
dan kun je alles pas goed inspecteren, en gezien de arbeid gelijk een nieuwe koppeling monteren zou ik zeggen..

Geplaatst: 01 sep 2006, 21:01
door marcel v6
xedos schreef:De koppelings-schakelaar werkt samen met de neutraalstand-schakelaar, zodra de 1e versnelling wordt ingeschakeld, de neutraalschakellaar dus niet meer ingeschakeld. Je koppeling in dan weet het motorregelapp. dat je van plan bent weg te willen rijden.Hierna wordt het stationair toerental iets verhoogd. Om het wegrijden zonder hokken en stoten te vergemakkelijken.Zo is het mij ooit is verteld.Als deze defect is kloppen de gegevens niet meer natuurlijk. Kan best kloppen dat ie het niet altijd heeft, het zijn contacten die ene keer wel en andere keer wel even contact maken. Je kan ook ff naar de sloop gaan en uit een 323F of 626 te halen zijn dezelfde.
Maar waar zit de koppelingsschakelaar dan :oops: En word het een duur geintje om dat te laten maken btw

Geplaatst: 01 sep 2006, 21:20
door sunbeam
quote] Maar waar zit de koppelingsschakelaar dan :oops: En word het een duur geintje om dat te laten maken btw[/quote]

Koppelingsschakelaar zit bovenaan je koppelingspedaal. Verder zit er in je bak een schakelaar voor de achteruit maar geen schakelaar die kijkt of je hem in de eerste versnelling hebt staan.

Geplaatst: 01 sep 2006, 21:54
door xedos
Die zit er wel degelijk, de neutraal schakelaar! ooit eens zelf vervangen duss.. Ook in electrice schema terug te vinden. Koppelings schakelaar zit boven in bij je koppelings pedaal. is heel makkelijk te vervangen, kom anders keertje langs marcel.

Geplaatst: 01 sep 2006, 23:53
door marcel v6
xedos schreef:Die zit er wel degelijk, de neutraal schakelaar! ooit eens zelf vervangen duss.. Ook in electrice schema terug te vinden. Koppelings schakelaar zit boven in bij je koppelings pedaal. is heel makkelijk te vervangen, kom anders keertje langs marcel.
Is goed kerel ik bel je eerdaags wel even ;)

Geplaatst: 04 sep 2006, 10:13
door d-white
idd de druklager, heel het setje vervangen natuurlijk. Ik was €665,- kwijt incl. monteren.

Geplaatst: 04 sep 2006, 18:00
door marcel v6
Dus hij rijd weer heerlijk je MX-3 :) En heb je het door de Mazda-dealer leten doen want het is wel een beste prijs