Pagina 2 van 2
Geplaatst: 12 jul 2006, 18:26
door WhiteFinish
hyperman schreef:duitsland is toch mooi
vooral als het 5 minuten rijden is
can't say it better
Geplaatst: 12 jul 2006, 18:50
door turbulence
lucky basterds...
ik moet er minimaal wel 1 1/2 uur voor rijden, en dan nog geen autobahn in de buurt volgens mij...
naja, dan maar gewoon lekker gokje wagen op de nederlandse wegen
Geplaatst: 13 jul 2006, 17:49
door scary
turbulence schreef:lucky basterds...
ik moet er minimaal wel 1 1/2 uur voor rijden, en dan nog geen autobahn in de buurt volgens mij...
naja, dan maar gewoon lekker gokje wagen op de nederlandse wegen
ik zit ook dicht bij de duitse grens
Geplaatst: 13 jul 2006, 17:58
door NightQrawler
heb je je ECU al gereset?
Geplaatst: 15 jul 2006, 18:21
door martinenijenhuis
ik denk ook dat de auto gewoon een beetje 'lui' is,
gewoon normaal rijden en steeds iets vlotter gaan rijden.
Groetjes M&M
Geplaatst: 16 jul 2006, 19:19
door Dub
turbulence schreef:lucky basterds...
ik moet er minimaal wel 1 1/2 uur voor rijden, en dan nog geen autobahn in de buurt volgens mij...
naja, dan maar gewoon lekker gokje wagen op de nederlandse wegen
neej joh, als jij richting emmen gaat is het voor jou ong. 45 min - uurtje rijden, dan zit je al in duitsland, en geloof ook gelijk op de autobahn.. is nog wel stukje rijden natulek, mahja als je is wil scheuren moet je daar mah langs gaan
Geplaatst: 18 jul 2006, 18:12
door me_madmax
hey heb nu ff engine flush gedaan nieuwe olie+filter en doet nog het zelfde.
nu heb ik gemerkt dat de auto mindersnel toeren maakt van de 4000 naar de 5000.
en dat is presies als ik in z'n 5 140/150 rijd.
nu had ik vanmiddag naar huis geen verkeer voor en achterme. toen kwam ik eindelijk bij de 5000 toeren in z'n 5 (160), en voelde hem toen weer duidelijk harder willen gaan. maarjah toen was er al weer rood stoplicht.
oftewel dood punt tussen 4000 en 5000 toeren.
Geplaatst: 18 jul 2006, 20:13
door turbulence
bij de v6 kicked rond de 4000 rpm het VRIS systeem in, ik weet dat de 1.6 geen VRIS heeft maar ander soort systeem VCIS genaamd (Variable Inertia Charging System)..
dit systeem werk zo dat je pas boven de 4750 RPM een hoger koppel krijgt door zn klep open te zetten onder de 4750 toeren sluit ie automatisch zn kleppen.
door de ''turbulentie''
die het veroorzaakt in je luchtinlaat traject zal de lucht iets meer krachtiger ingenomen worden oid.. de preciese werking kan ik je niet uitleggen helaas.
maar stel nu dat die kleppen verkeerd staan afgesteld en net het tegenovergestelde doen dan kun je dit probleem krijgen
kijk zelf ook eens op
www.mx-3.com
links staat de link ''online shop manual'' dan ga je naar sectie F1 ''fuel and emission control systems'' en dan naar pagina F1-109
daar kun jezelf ook zien hoe of wat..