Dat zelfde probleem heb ik ook gehad.
Je kan nog een keer ontluchten alleen nu met een draaiende motor.
Let wel goed op je remvloeistofpijl want dat is binnen de kortste keren te laag
ontluchten remmen
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
Met het vervangen van de hooftremcilinder werkt dat gewoon hetzelfde.
De procedure is alsvolgt: De 1 trapt op het rempedaal (druk) en de andere draait het nippeltje los van de r.a. remklauw,vervolgens gaat de gene achter het stuur een paar keer pompen op het rempedaal.Dan moet diegene het rempedaal tot op de bodem intrappen,vervolgens de nippel r.a. dichtdraaien, en het rempedaal langzaam weer omhoog laten komen.Dan doe je ditzelfde in de volgorde linksachter,rechtsvoor,linksvoor.Doe je deze procedure? dan moet het goed zijn.Zo niet dan ben ik bang dat de remolie zo ernstig vervuilt was dat de hooftremcilinder defect is geraakt.Er zitten namenlijk miniscule zogehete compensatiegaatjes in de cilinder en deze raken verstopt,daar kom je niet bij en kan dus niet gereinigd worden.Remedie is: of een reparatieset kopen (als dat leverbaar is) dan moet de cilnder helemaal uit elkaar gehaald worden en de cupjes vervangen, of een nieuwe/gebruikte monteren.
De procedure is alsvolgt: De 1 trapt op het rempedaal (druk) en de andere draait het nippeltje los van de r.a. remklauw,vervolgens gaat de gene achter het stuur een paar keer pompen op het rempedaal.Dan moet diegene het rempedaal tot op de bodem intrappen,vervolgens de nippel r.a. dichtdraaien, en het rempedaal langzaam weer omhoog laten komen.Dan doe je ditzelfde in de volgorde linksachter,rechtsvoor,linksvoor.Doe je deze procedure? dan moet het goed zijn.Zo niet dan ben ik bang dat de remolie zo ernstig vervuilt was dat de hooftremcilinder defect is geraakt.Er zitten namenlijk miniscule zogehete compensatiegaatjes in de cilinder en deze raken verstopt,daar kom je niet bij en kan dus niet gereinigd worden.Remedie is: of een reparatieset kopen (als dat leverbaar is) dan moet de cilnder helemaal uit elkaar gehaald worden en de cupjes vervangen, of een nieuwe/gebruikte monteren.
*Technical service Mazda mx-3.*
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
Bedankt.
Ik heb de hoofdremcilinder vervangen door een andere. En mij was ter oren gekomen dat je NIET op de ouderwetse manier mag ontluchten omdat dan de cupjes van de hoofdremcilinder beschadigen dus heb ik m bij de garage laten ontluchten omdat ik er toch voor de apk heen moest.
Wat hier van waar is weet ik niet maar ik wou t risico niet lopen aangezien ik m apk moest keuren en de remmen mij al aardig wat gekost hebben.
Ik heb de hoofdremcilinder vervangen door een andere. En mij was ter oren gekomen dat je NIET op de ouderwetse manier mag ontluchten omdat dan de cupjes van de hoofdremcilinder beschadigen dus heb ik m bij de garage laten ontluchten omdat ik er toch voor de apk heen moest.
Wat hier van waar is weet ik niet maar ik wou t risico niet lopen aangezien ik m apk moest keuren en de remmen mij al aardig wat gekost hebben.
Driven by a sixpack