Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.
Moderator: Moderators
martinenijenhuis
Super-Pilot
Berichten: 3346 Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten
Bericht
door martinenijenhuis » 23 nov 2005, 19:43
[quote="mx almere")
Het management weet wel hoe volledig de verbranding is (O2 sensoren) en kan op basis daarvan de air/fuel ratio bijstellen.[/quote]
Idd, helemaal super
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie
WhiteFinish
Supporting Member
Berichten: 6833 Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:
Bericht
door WhiteFinish » 23 nov 2005, 19:58
Ze hebben in een autoblad (meen automaxx) een keer getest welke beter is.
Ze kwamen erachter dat zelfs met een V-power en een normale 95 geen verschillen zaten...Vpower zorgde zelfs voor minder vermogen op de bank
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
turbulence
Super-Pilot
Berichten: 5868 Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:
Bericht
door turbulence » 23 nov 2005, 22:23
WitteFinish schreef: Ze hebben in een autoblad (meen automaxx) een keer getest welke beter is. Ze kwamen erachter dat zelfs met een V-power en een normale 95 geen verschillen zaten...Vpower zorgde zelfs voor minder vermogen op de bank
naja V-power is ook maar gewoon ron95 met een toevoeging waardoor er in principe een schonere en betere verbranding plaats vind..
zelfde als met benzine bij de shell pomp weg, en bijv bij de ''witte pomp''
het wordt toch ook altijd gezegd dat benzine bij de shellpomp weg een andere chemische samenstelling heeft als die bij de goedkope pomp weg...
V-power en BP-ultimate en wat nog meer is gewoon allemaal marketing bull...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
crazyarjan
Pilot
Berichten: 591 Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam
Bericht
door crazyarjan » 23 nov 2005, 22:30
Nou echte bull is dat V-power en BP ultimate niet..
het wordt alleen een beetej veel opgehemeld.
Het enige echte blad AMT Auto en MotorTechniek heeft daar een stukje over ingestaan. en daar zijn toch wel duidelijke resultaten te zien.
Dit blad zal xedos en marcel (martinenijenhuis) wel kennen
To finish first, first you have to finish!
mx3freak
Super-Pilot
Berichten: 2095 Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:
Bericht
door mx3freak » 23 nov 2005, 22:44
turbulence schreef: WitteFinish schreef: Ze hebben in een autoblad (meen automaxx) een keer getest welke beter is. Ze kwamen erachter dat zelfs met een V-power en een normale 95 geen verschillen zaten...Vpower zorgde zelfs voor minder vermogen op de bank
naja V-power is ook maar gewoon ron95 met een toevoeging waardoor er in principe een schonere en betere verbranding plaats vind..
zelfde als met benzine bij de shell pomp weg, en bijv bij de ''witte pomp''
het wordt toch ook altijd gezegd dat benzine bij de shellpomp weg een andere chemische samenstelling heeft als die bij de goedkope pomp weg...
V-power en BP-ultimate en wat nog meer is gewoon allemaal marketing bull...
bijna goed.. V-power is ron 97...
even a broken clock gets to be right twice a day.
WhiteFinish
Supporting Member
Berichten: 6833 Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:
Bericht
door WhiteFinish » 23 nov 2005, 23:33
Ze hebben het getest met V-Power uit Duitsland....deze heeft een ron 100 als ik mij niet vergis
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
mx3freak
Super-Pilot
Berichten: 2095 Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:
Bericht
door mx3freak » 23 nov 2005, 23:38
WitteFinish schreef: Ze hebben het getest met V-Power uit Duitsland....deze heeft een ron 100 als ik mij niet vergis
dacht 101 of 103 zelfs, maar ben er niet zeker van...
even a broken clock gets to be right twice a day.
bramx3
Super-Pilot
Berichten: 4775 Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:
Bericht
door bramx3 » 24 nov 2005, 04:45
vandaar dat mijn blokkie kaboem zei
WhiteFinish
Supporting Member
Berichten: 6833 Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:
Bericht
door WhiteFinish » 24 nov 2005, 22:18
Heb met mijn oude blok ook een aantal tanks ron 10X getankt uit duitsland.... Vond geen merkbaar verschil en al helemaal geen boem
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences