Remolie
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Op de site van Kroonolie staat dat dot 5 te mengen is met dot 3 en 4.
Hoeveel remolie gaat het eigenlijk in een heel remsysteem??
Aangezien ik nieuwe remmen wil hebben binnen nu en een korte periode wil ik ook gelijk remolie helemaal verversen
Hoeveel remolie gaat het eigenlijk in een heel remsysteem??
Aangezien ik nieuwe remmen wil hebben binnen nu en een korte periode wil ik ook gelijk remolie helemaal verversen
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
crazyarjan schreef:Uhm vergeet niet dat dot 4 en 5.1 veel agressievere remvloeistoffen zijn..
er staat niet voor de kat zijn leuter dat er dot 3 in moet...
dus als je met zompige remleidingen zit na verloop van tijd.. weet je waar het aan ligt.
Hoe bedoel je dat arjan??
Als je deze vloeistof gebruikt moet je dan stalen remleidingen nemen??
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
Hij bedoeld dat REMVLOEISTOF (en geen remolie) de rubbers
en leidingen kunnen oplossen of zacht maken,
dus dat houd in dat je uiteindelijk geen remmen meer hebt!!!!
Maar dot 4 kan er wel in, dit hebben wij er zelf ook inzitten
en dat geeft geen problemen!
Groetjes M&M
en leidingen kunnen oplossen of zacht maken,
dus dat houd in dat je uiteindelijk geen remmen meer hebt!!!!
Maar dot 4 kan er wel in, dit hebben wij er zelf ook inzitten
en dat geeft geen problemen!
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Ok.. ja OF ez daadwerkelijk oplossen door de dot4 remvloeistof weet ik niet..maar dat er eigenlijk niet voor gemakt zijn is me duidelijk..
maar wanneer er dot3 aangegeven staat doe ik het er maar in...
er zal vast wel een veiligheids marge in zitten.
Nu valt het mij op dat de meeste jappen 'slechts' dot 3 remvloeistof gebruiken..
Met het een vooruitstrevend (meerkleppen techniek en electronische injectie) en met het ander wat ouderwetser.. apart is dat..
maar wanneer er dot3 aangegeven staat doe ik het er maar in...
er zal vast wel een veiligheids marge in zitten.
Nu valt het mij op dat de meeste jappen 'slechts' dot 3 remvloeistof gebruiken..
Met het een vooruitstrevend (meerkleppen techniek en electronische injectie) en met het ander wat ouderwetser.. apart is dat..
To finish first, first you have to finish!
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Maar ik zie de reden niet om er geen dot 5 in te gooien als je toch stalen remleidingen neemt. Deze kunnen namelijk niet oplossen. (zoals ik begrepen heb)
Het verschil tussen dot 3 en 4 vind ik eigenlijk niet zo merkwaardig groot
Het verschil tussen dot 3 en 4 vind ik eigenlijk niet zo merkwaardig groot
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Je remslangen zijn overigens niet de enigste rubber onderdelen in het rem systeem...
neem ringen rondom de remzuigers. de wielremcilinders(trommels)
en de cupjes in je hoofdremcilinder..
Nou wil ik nog even zeggen dat met het kookpunt van je remvloeistof bij in goede staat verkerende remmen maar moeilijk te halen..
Heb daar laatst een stukje over gelezen in Auto en motortechniek..
Daar hebben ze op een alpenpas een afdaling van meer als 2000 meter gemaakt met de remmen erop en een constante daalsnelheid...
en daarbij de temperaturen van de remmen gemeten en de remvloeistof..
was een mooi stukje..
neem ringen rondom de remzuigers. de wielremcilinders(trommels)
en de cupjes in je hoofdremcilinder..
Nou wil ik nog even zeggen dat met het kookpunt van je remvloeistof bij in goede staat verkerende remmen maar moeilijk te halen..
Heb daar laatst een stukje over gelezen in Auto en motortechniek..
Daar hebben ze op een alpenpas een afdaling van meer als 2000 meter gemaakt met de remmen erop en een constante daalsnelheid...
en daarbij de temperaturen van de remmen gemeten en de remvloeistof..
was een mooi stukje..
To finish first, first you have to finish!
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
crazyarjan schreef:Je remslangen zijn overigens niet de enigste rubber onderdelen in het rem systeem...
neem ringen rondom de remzuigers. de wielremcilinders(trommels)
en de cupjes in je hoofdremcilinder..
Nou wil ik nog even zeggen dat met het kookpunt van je remvloeistof bij in goede staat verkerende remmen maar moeilijk te halen..
Heb daar laatst een stukje over gelezen in Auto en motortechniek..
Daar hebben ze op een alpenpas een afdaling van meer als 2000 meter gemaakt met de remmen erop en een constante daalsnelheid...
en daarbij de temperaturen van de remmen gemeten en de remvloeistof..
was een mooi stukje..
zo dat scheelt weer wat type werk
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie