waterpomp vervangen
Moderator: Moderators
volgens mazda moet de riem eruit ,maar zoals jullie al weten verdient mazda graag veel geld zonder er al te veel voor te moeten doen . ik ben ook zo . alles wat door een riem aangedreven word en iets te hard word aangespannen gaat veel sneller stuk . een riem die korrekt is aangespannen gaat gemakkelyk 100 ton mee en moest hy dan toch stuk gaan is dat by een v6 niet zo erg . ga geen werk zoeken waar het niet nodig is . alles in ( pomp ,2 riemen en koelvloeistof ) was ik 150 euro kwyt .
in de zomertyd spingt den bok op de geit
in de zomertyd spingt den bok op de geit
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
brouce36 schreef:volgens mazda moet de riem eruit ,maar zoals jullie al weten verdient mazda graag veel geld zonder er al te veel voor te moeten doen . ik ben ook zo . alles wat door een riem aangedreven word en iets te hard word aangespannen gaat veel sneller stuk . een riem die korrekt is aangespannen gaat gemakkelyk 100 ton mee en moest hy dan toch stuk gaan is dat by een v6 niet zo erg . ga geen werk zoeken waar het niet nodig is . alles in ( pomp ,2 riemen en koelvloeistof ) was ik 150 euro kwyt .
in de zomertyd spingt den bok op de geit
Hoezo is het bij een v6 niet zo erg als je distributie riem knapt dan?
Komen onze kleppen niet tegen de zuigers aan?
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
Er zijn meerdere merken die dit hebben.Maar ook een mazda mx-5 1.8 as die breekt is er ook niets aan de hand. Heb je bijvoorbeeld een vw 1.8 turbo 20klepper en die breekt..dan zijn alle 20 klepjes krom. Bij diesels is het zoiezo altijd raak. (kleine compressie ruimte) Maar het is natuurlijk niet de bedoeling om door te blijven rijden tot hij breekt natuurlijk.Mischien dat bij hoge toerentallen de zuigers wel 1 van de kleppen kunne raken.
*Technical service Mazda mx-3.*