Help hij start niet meer

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: Help hij start niet meer

Bericht door lenny-v »

Als de auto geen krukassignaal krijgt stopt hij met inspuiten en vonken omdat de ECU niet weet wanneer de motor in BDP staat. DIt om evt schade inwendig te voorkomen als hij verkeerd mocht regelen ;) Krukas positie sensor zou best de oorzaak kunnen zijn. Dat je alsnog een kapotte ontsteking hebt zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Gebruikersavatar
Gearilja
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 feb 2015, 14:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 92

Re: Help hij start niet meer

Bericht door Gearilja »

Ik heb nu mijn krukas positie sensor vervangen. Een nieuwe imitatie ontsteking bij van Deijne gekocht. Ik heb mijn oude originele ontsteking verkocht aan iemand uit rotterdam en hij rijdt weer probleemloos rond.
Mijn hoofd zekering uitgewisseld. die was ook in orde. Het enige wat overblijft zijn eigenlijk mijn computer en mijn startonderbreking die niet standaard is. Maar als het goed is onderbreekt deze alleen de startmotor.

Het is een heel onbekend probleem en zelf de garage komt er niet uit. Er gaat vanaf de krukas sensor een seintje naar mijn computer maar deze stuurt voor zover ik weet de ontsteking niet aan.

is er iemand die nog een computer heeft liggen die past in de 1.8i uit 1992? ik zou hem graag even willen swappen om te kijken of dit het probleem is. Als het werkt wil ik er graag voor betalen! Maar ik heb inmiddels al zowat de hele auto vernieuwd maar helaas zonder resultaat als er nog meer kosten bij komen heb ik inmiddels al meer uitgegeven dan hij waard is :(
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: Help hij start niet meer

Bericht door lenny-v »

Achterafbouw startonderbreker kan erg verschillen, meestal onderbreekt hij 3 dingen: Benzinepomp, ontsteking en startmotor. Ligt erg aan het merk of ze alle 3 onderbreken of 1 ervan. Anders zou ik proberen het af te koppelen en dan te kijken of alles werkt. Weet je ook zeker dat je de goeie ontsteking hebt? Er zijn een aantal verschilende types en misschien dat een imitatie net de verkeerde is ;)
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Gebruikersavatar
Gearilja
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 feb 2015, 14:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 92

Re: Help hij start niet meer

Bericht door Gearilja »

Ja dat is mijn volgende stap nu ook. Het is een conlog onderbreker. Ik lees alleen nergens dat die gebruikt wordt om de ontsteking te onderbreken. Meestal alleen de startmotor en de brandstofpomp en die werken bij mij alle twee.

Ben toch bang dat het de computer is. Maar wie weet.

Is er iemand van wie ik eventueel een computer mag gebruiken om te zien of dit het niet is?
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Re: Help hij start niet meer

Bericht door sjaakk91 »

Waar kom je vandaan?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gearilja
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 feb 2015, 14:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 92

Re: Help hij start niet meer

Bericht door Gearilja »

Reeuwijk, naast Gouda ligt dat.
Gebruikersavatar
Gearilja
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 feb 2015, 14:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 92

Re: Help hij start niet meer

Bericht door Gearilja »

Startonderbreking is er nu uit en nog steeds geen vonk :S Het moet haast de computer wel zijn.

Is er iemand die mij een computer kan lenen/verkopen om te kijken of dit het is. Het moet een computer zijn die uit een 1.8 v6 komt van voor 1995. Deze hebben geen geintergreerde startonderbreking met een chip in de sleutel.

Wie o wie kan mijn japfest redden?
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Re: Help hij start niet meer

Bericht door sjaakk91 »

Ik heb wel een ecu (computer) liggen die het denk wel doet. Het is een ecu uit een 1.8 V6 uit 1992. Je zou die eventueel wel kunnen lenen om te proberen, en als hij werkt wel kopen. Ik kom zelf uit Baarn, ligt naast Amersfoort.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gearilja
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 feb 2015, 14:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 92

Re: Help hij start niet meer

Bericht door Gearilja »

Thnx. Maar het hoeft niet meet. Ik heb er 1 geregeld en geswapt maar helaas nog steeds geen vonk.

Ik zit echt tegen het punt aan dat het het niet meer waard is. Als ik het probleem niet snel en goedkoop vindt biedt ik een hoop tunings onderdelen aan. Waaronder een gloednieuwe schroefset. Onbeschadigde 17 inch velgen met splinternieuwe uniroyal rainsport2 banden. Nieuwe ontsteking. Achterklep geblindeerd glas met grote vleugel. Zwart lexus taillights met boodkijkers en dubbel uitgevoerd licht. Oroginele koplampen met booskijkers en xenon. Led multifunctie dagrijverlichting. Raam spoilers tegen rijwind. Nieuwe distributieriem 0km mee gereden incl toebehoren. Cold air intake.

Zijn er mogelijk geinteresseerden?
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Re: Help hij start niet meer

Bericht door sjaakk91 »

Tja, heb je foto's van de auto. Zo te horen zitten er leuke dingen op de auto die het wel waard maken om te kijken hoe of wat. Heb je de start onderbreker er wel geprobeerd er tussen uit te halen.
Afbeelding
Plaats reactie