Crosser89 schreef:Wat verklaard dan dat de toeren veranderen als ik stuur of de lampen aan zet?
Dit wordt geregeld door je computer en IAC (intake air control). De IAC zorgt ervoor dat tijdens het opwarmen van je motor extra lucht langs je gasklephuis gaat, zodat je toerental stijgt. Dit wordt geregeld door het koelwater wat door de IAC stroomt, de temperatuur daarvan bepaalt hoe ver de IAC open staat. Bij bedrijfstemperatuur hoort de IAC dicht te staan en de motor op zo'n 700 toeren te draaien. Verder zit er ook nog een connector op de IAC die op de computer aangesloten is. Hierlangs kan de computer nog bepalen of er lucht langs de IAC gaat, om zwaardere belasting zoals de airco of elektrische belasting zoals je lampen/verwarming op te vangen.
Wellicht gaat er dus hier iets mis, omdat je toerental en te hoog is, en niet stabiel is als je belastingen aan/uit zet. Ik zou eens controleren of je TPS en idle schroef nog goed staan. Mochten die goed staan zou ik eens nameten of je IAC nog goed is, in het Haynes boek staat hoe dat moet.
Check trouwens ook het inlaat stuk, met het harmonica deel. Bij veel MX3s is dat gescheurd, al zou je daar van meer een zeer onregelmatig toerental moeten krijgen. Als ie echt ver heen valt de motor zelfs stil.