Opgedronken
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2014, 00:11
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1993
Re: Opgedronken
Er is helaas niet zoveel te vinden van KL miata's, maar er rijden er toch wel een aantal rond :P.
Hier wat leuk beeldmateriaal en een video die ik zo gauw kon vinden :P.
http://www.youtube.com/watch?v=q8WgkPwoz6U
Ik krijg hem helaas niet ge embed... Dan maar wat foto's
Hier wat leuk beeldmateriaal en een video die ik zo gauw kon vinden :P.
http://www.youtube.com/watch?v=q8WgkPwoz6U
Ik krijg hem helaas niet ge embed... Dan maar wat foto's
Laatst gewijzigd door Opgedronken op 28 mei 2014, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- lenny-v
- Moderator
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Dordrecht
Re: Opgedronken
Gaaf, die vn de 2e foto zal wel lekker brullen met 6 filters :P
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
-
- Co-Pilot
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Fryslân
Re: Opgedronken
lenny-v schreef:Gaaf, die vn de 2e foto zal wel lekker brullen met 6 filters :P
ITB's he, geeft een fantastische 'roar'. Zie BMW's ongeblazen M blokken...
-
- New member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2014, 00:11
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1993
Re: Opgedronken
Er komen ook itb's op, dat is de gemakkelijkste manier en het levert ook nog wat vermogen op (soort van).
Tunen zal wel tricky worden, maar itbs zijn wel te doen met megasquirt :P.
Tunen zal wel tricky worden, maar itbs zijn wel te doen met megasquirt :P.
-
- Co-Pilot
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Fryslân
Re: Opgedronken
Als jij hem nou bouwt, koop ik hem van je als hij klaar is.
-
- New member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2014, 00:11
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1993
Re: Opgedronken
Haha, alles is te koop he, dus als je me tegen die tijd genoeg biedt bouw ik wel weer een nieuwe :P.
Voorlopig ga ik even een turbo op mijn 1.8 zetten, dat kan tegenwoordig belachelijk cheap door een subaru turbo te gebruiken.
Dat geeft me in ieder geval wat extra pk's totdat ik mijn garage danig heb ingericht om een fatsoenlijk project te starten :P
Voorlopig ga ik even een turbo op mijn 1.8 zetten, dat kan tegenwoordig belachelijk cheap door een subaru turbo te gebruiken.
Dat geeft me in ieder geval wat extra pk's totdat ik mijn garage danig heb ingericht om een fatsoenlijk project te starten :P
-
- MazdaMx-3 Sponsor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
- Locatie: son
Re: Opgedronken
vergeet niet de lengte van de runners te berekenen als je voor itbs gaat. dit heeft zeer veel invloed op waar het meeste vermogen op je powerband ligt.
Racing Life United Motorsport
http://Www.rlu-motorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://Www.rlu-motorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- New member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2014, 00:11
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1993
Re: Opgedronken
Ik ben bang dat het extreem korte runners gaan worden, anders past het niet echt :P.
Het worden sowieso geen open ITB's, dat is een te groot geplaar omdat je die alleen via Alpha N (oftewel gasklepstand en toerental) kan tunen.
In de tussentijd heb ik twee probes bekeken, maar allebei niet aangeschaft omdat de olie druk veel te laag was.
Ik heb een beetje het idee dat ze dit allemaal hebben met een wat hogere km stand.
Binnenkort (garage bijna opgeruimd) dus maar eens de knoop gaan doorhakken en het aangekochte blok voor de zekerheid rebuilden :P.
Het worden sowieso geen open ITB's, dat is een te groot geplaar omdat je die alleen via Alpha N (oftewel gasklepstand en toerental) kan tunen.
In de tussentijd heb ik twee probes bekeken, maar allebei niet aangeschaft omdat de olie druk veel te laag was.
Ik heb een beetje het idee dat ze dit allemaal hebben met een wat hogere km stand.
Binnenkort (garage bijna opgeruimd) dus maar eens de knoop gaan doorhakken en het aangekochte blok voor de zekerheid rebuilden :P.
-
- MazdaMx-3 Sponsor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
- Locatie: son
Re: Opgedronken
Ben benieuwd hoe dit project gaat verlopen. ga hem wel even volgen.
het grote punt waar je inderdaad mee zit met ITB's in het algemeen is het mappen ervan. Wat voor een ECU/ management systeem ga je gebruiken?
Dit bepaald namelijk voor het grootste deel je mogelijke/grenzen.
mogen wij je in de toekomst kunnen helpen met onderdelen/informatie of een meedenkertje. laat het ons weten!
het grote punt waar je inderdaad mee zit met ITB's in het algemeen is het mappen ervan. Wat voor een ECU/ management systeem ga je gebruiken?
Dit bepaald namelijk voor het grootste deel je mogelijke/grenzen.
mogen wij je in de toekomst kunnen helpen met onderdelen/informatie of een meedenkertje. laat het ons weten!
Racing Life United Motorsport
http://Www.rlu-motorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://Www.rlu-motorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- New member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2014, 00:11
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1993
Re: Opgedronken
Sowieso Megasquirt, dat is in de mx5 wereld de meest populaire ECU, dus dat geeft me lekker veel man die me kunnen helpen :P.
Ik ben er nog niet 100% uit of itb's goed is voor de basis setup (oftewel om door de RDW keuring te komen).
Ik heb ook al gezien dat een standaard spruitstuk werd omgebouwd zodat de gasklep aan de andere kant zit, maar dit maakt de boel nog restrictiever dan dat het al is.
Uiteindelijk wil ik wel een full retard blok gaan bouwen, itbs, lichte internals, koppen aanpassen, dry sump, de hele zooi.
Voorlopig moet ik nog het geld bij een zien te schrapen voor de basis build, voorals nog slokt het nieuwe huis het grootste deel van mijn budget op :P.
Ik ben er nog niet 100% uit of itb's goed is voor de basis setup (oftewel om door de RDW keuring te komen).
Ik heb ook al gezien dat een standaard spruitstuk werd omgebouwd zodat de gasklep aan de andere kant zit, maar dit maakt de boel nog restrictiever dan dat het al is.
Uiteindelijk wil ik wel een full retard blok gaan bouwen, itbs, lichte internals, koppen aanpassen, dry sump, de hele zooi.
Voorlopig moet ik nog het geld bij een zien te schrapen voor de basis build, voorals nog slokt het nieuwe huis het grootste deel van mijn budget op :P.