corvette filter
Moderator: Moderators
-
- MazdaMx-3 Sponsor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
- Locatie: son
Re: corvette filter
Wij kunnen het je ook niet vertellen helaas.
Zoals ik eerder al heb gezegd zijn wij uitgegaan van de verhalen. Maar omdat wij tevens een oliekoeler gemonteerd hebben en de oliepomp geshimd hebben kunnen wij dit niet zelf testen.
Door het shimmen van de oliepomp krijg je zoiezo een hogere druk. En deze upgrade is goedkoper, beter en binnen 45 minuten te doen als je alles hebt klaarliggen. Wel even de veer nameten tov originele specificaties om te bereken hoeveel je moet schimmen
Zoals ik eerder al heb gezegd zijn wij uitgegaan van de verhalen. Maar omdat wij tevens een oliekoeler gemonteerd hebben en de oliepomp geshimd hebben kunnen wij dit niet zelf testen.
Door het shimmen van de oliepomp krijg je zoiezo een hogere druk. En deze upgrade is goedkoper, beter en binnen 45 minuten te doen als je alles hebt klaarliggen. Wel even de veer nameten tov originele specificaties om te bereken hoeveel je moet schimmen
Racing Life United Motorsport
http://Www.rlu-motorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://Www.rlu-motorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: corvette filter
SkippyMX3 schreef:Kun je me ook vertellen waarom je hierdoor een betere oliedruk krijgt?? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. En heb ook om me heen gevraagd maar iedereen zegt dat t niet klopt dus ik ben wel benieuwd
Nou, de theorie is meer filter oppervlak, minder restrictie = meer flow = meer druk.
Toch bestaat er veel onenigheid over het gebruik van dit filter.
enkelen zeggen 3 - 5 psi meer druk, enkelen zeggen minder druk, enkelen zeggen meer druk maar alleen bij koude motor, en er zijn weer mensen die zeggen dat het niks boeit.
Onderstaande quote komt uit het KL engine block myths lijstje:
Any oil filter you chose will not increase your oil pressure under any normal running conditions. Trochoidal gear pump -> positive displacement, constant flow pump. Oil is in compressible. You maintain the same flow as per RPM regardless of resistance in the system (Assuming you don't hit the pressure relief).
- mr.koekoek
- Co-Pilot
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 28 apr 2013, 15:58
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1993
- Locatie: wieringerwerf noord holland
Re: corvette filter
dit filter past op de mx zonder aan passingen ? en wat kost dit filter ?
mr.koekoek
-
- Co-Pilot
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Fryslân
Re: corvette filter
Betere flow kan ik me voorstellen. Maar hogere druk lijkt me zeer sterk.
Re: corvette filter
mr.koekoek schreef:dit filter past op de mx zonder aan passingen ? en wat kost dit filter ?
Schroef je er zo op, kost 15 euro ofzo?
- mr.koekoek
- Co-Pilot
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 28 apr 2013, 15:58
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1993
- Locatie: wieringerwerf noord holland
Re: corvette filter
JForce schreef:mr.koekoek schreef:dit filter past op de mx zonder aan passingen ? en wat kost dit filter ?
Schroef je er zo op, kost 15 euro ofzo?
Top waar bestel ik hem ???
mr.koekoek
Re: corvette filter
Had hem destijds van ebay.
Hieronder alle part nr van dit filter:
Hieronder alle part nr van dit filter:
All 90 - 95 corvette zr1 oil filters are the same...
bosch part # 3401
k & n part # hp 2007
fram part # 3985
mobil 1 # m 1207
penzoil # p30
purolator # 14619
wix part# 51324
quaker state # Qs3985
stp part # s3985
ac delco #pf970c
napa part # 1324