mijn V6 heeft een rookverslaving

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Heb zelf ook het spul gebruikt "stop smoke"

Helpt eerlijk gezegd voor geen meter !

olie die ik gebruik is 10W40 , mijn auto lekt een beetje (veel) olie dus ik kan geregeld bijvullen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

WitteFinish schreef:Heb zelf ook het spul gebruikt "stop smoke"

Helpt eerlijk gezegd voor geen meter !

olie die ik gebruik is 10W40 , mijn auto lekt een beetje (veel) olie dus ik kan geregeld bijvullen.


ja, maar dat is dus meer een toevoeging voor de olie, dat werkt zeker niet voor de rubbers...

die van mij lekt niet, staat altijd achter huis, en nog niks geen viezigheid oid gezien onder de wagen..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

ik had iets uit een blikje, en er stond iets op dat het voor performance motoren was..

hoe het precies hete weet ik niet...
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

die conditioner moet dan WEL in de olie ,die afdichtrubbers zitten namelijk
in het olie circuit. het hoort de olie die langs de klepsteel af te dichten zodat ze niet via de geleiders de olie het uitlaatspruitstuk in druppelen.

ik weet niet doe die prut heet..maar je kan er wel bij de automateriaalzaak om vragen
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Met die olie probeerde ik even niets te zeggen over het probleem hoor. Er ligt nooit een plas olie onder mijn auto omdat alles wat lekt meteen verbrand


Ik heb ook een kleppenreiniger gebruikt om verstijfde/vastzittende kleprubbers soepel te maken....Ik kan niet zeggen dat ik daadwerkelijk zo'n verschil heb gemerkt.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

WitteFinish schreef:Met die olie probeerde ik even niets te zeggen over het probleem hoor. Er ligt nooit een plas olie onder mijn auto omdat alles wat lekt meteen verbrand


Ik heb ook een kleppenreiniger gebruikt om verstijfde/vastzittende kleprubbers soepel te maken....Ik kan niet zeggen dat ik daadwerkelijk zo'n verschil heb gemerkt.


hoe is bij jou dan de rookontwikkeling?

bij mij is het echt bij starten koud, een beste pluim, en is na ongeveer een paar minuten wel zo goed als voorbij.

zal dit van het weekeinde dan eens halen:

http://www.halfords.nl/shop/productdeta ... _id=333013

Productinformatie

Stopt olielekkage zonder demontage
Herstelt de elasticiteit van de rubber dichtingen


gewoon bij de olie inmikken ( direct maar even bijvullen dan)

welke olie is beste?

las ander draadje, en daar heb ik aantal dingen gelezen, en ik kom er nog niet uit..

* 0W30
* 5w30
*10W40

half synthetisch, vol synthetich...

kan iemand me hier wat meer duidelijkheid in brengen, want ook na zoeken gebruikt te hebben zie ik veel uiteenlopende antwoorden... :roll: :roll: :roll:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

ik weet wel dat hyperman 0W30 gebruikt , maar dan wel voor een klze blok ;)
Terreur
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:00
Locatie: Haarlem

Bericht door Terreur »

Mijn MXje heeft sinds kort idd ook een beetje last van rookverslaving. Meestal niet zo erg. Gisteren (met warme motor) zie je gewoon dat de lucht uit de uitlaat niet helemaal schoon is. En aan de binnenkant van de uitlaat zit een laagje roet. Zal eens langs de garage gaan om te vragen van hoe en wat en of die Wynn's voor je kleppenrubbers kan helpen. Verbruik trouwens toch zoiezo al aardig wat olie, zo'n liter op een paar duizend KM.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Van mij heeft bij het net starten van een koude motor ook een redelijke pluim, dit is ook weer weg na een paar minuutjes.

Als je auto wat ouder is kan je volgens mij beter een olie gebruiken zoals 10W40.

synthetisch of half synthetisch maakt voor mij niet zoveel uit aangezien ik veel moet bijvullen.

Hou eerst even een paar weken je olie pijl in de gaten, als het snel zakt maakt het niet zo heel veel uit wat voor olie je gebruikt.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Terreur
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:00
Locatie: Haarlem

Bericht door Terreur »

Ben zaterdag nog ff bij de garage geweest. Hij had ook wel eens die spulletjes om je kleppenrubbers te smeren geprobeerd maar daar had hij ook niet echt goede ervaringen mee. Wat het volgens hem zou kunnen zijn is dat je kleppenrubbers los over de stang kunnen bewegen en dus niet meer werken. Om dit op te lossen moet je hele blok open en dat wordt nogal prijzig, vooral onder de V6 bezitters onder ons. Kan wel eens een dag werken worden. Aan de andere kant schijnt het niet kwaad te kunnen en kan je beter zo af en toe eens een litertje olie bijvullen. Enige nadeel is idd dat je zo af en toe bij een koude motor zo'n pluim achter je MX-3tje hebt hangen. Maar daar moeten we dan maar mee leven.
Plaats reactie