Uitlezen OBD 1
Moderator: Moderators
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
waar vind ik dit relais? Of beter waar vind ik een schema met onderdelen en bedrading/slangen van waar de vris uit bestaat?
Ik begrijp tot nu toe alleen dat de vris zorgt voor een andere luchtomloop voor je inlaatlucht. Dit om meer vermogen te krijgen.
Als ik op mn motor ga kijken zie ik alleen mn 2 vris potjes en een stekkertje die de kabelboom inloopt. Oftewel dan ben ik gauw klaar met zoeken want ik weet natuurlijk niet hoe t helemaal loopt vanuit de kabelboom.
Ik begrijp tot nu toe alleen dat de vris zorgt voor een andere luchtomloop voor je inlaatlucht. Dit om meer vermogen te krijgen.
Als ik op mn motor ga kijken zie ik alleen mn 2 vris potjes en een stekkertje die de kabelboom inloopt. Oftewel dan ben ik gauw klaar met zoeken want ik weet natuurlijk niet hoe t helemaal loopt vanuit de kabelboom.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
Het groene potje krijgt ruim 12v het rode potje krijgt ruim 13v
bij het groene potje zie je nog net de blauwe stekker, bij het rode is deze wit. Direct in die stekkers heb ik gemeten.
Mijn conclusie is dus idd een vacuum lek. Hoe kan ik die het beste opzoeken??
Mijn buurman had het erover dat je kunt meten hoeveel onderdruk er op komt. En dat je dan ook zoveel overdruk er op kunt zetten. Met overdruk zou je natuurlijk met een sopje kunnen werken. Maar ik heb geen idee waar ik die overdruk dan op moet zetten.
Wie heeft er ervaring met overdrukken en kan mij hiermee helpen??
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!