Pagina 2 van 2

Geplaatst: 07 feb 2012, 18:37
door Bart Sambeek
oh wie kan mij dat uitleggen? is het dan zo dat de krukaspoelie net anders gaat lopen en daardoor moet de ontsteking ook anders worden? is die makkelijk te controleren

Geplaatst: 07 feb 2012, 20:50
door JForce
In principe is het zo:

Bij 1ste D-riem wordt de ontsteking afgesteld.
Na 100.000km wordt D-riem vervongen.

Dit veranderd niks aan de ontsteking.
Maar,

Als bij 1ste D-riem de onsteking wordt afgesteld.
En vervolgens de onsteking bij bijvoorbeeld 50.000km weer opnieuw wordt afgesteld (door bijv. defecte ontsteking o.i.d.)
Dan is het zo dat bij een nieuwe riem de tijd van de ontsteking anders kan zijn doordat deze is ingesteld op de oude riem die wat rek heeft.

Ontsteking moet je controleren met timing light (stroboscoop)

Maare jij maakt je druk als je auto mooi soepel loopt, ik maak me meestal druk als dat juist niet zo is :mrgreen:

Maar nieuwe bougies kan natuurlijk verschil maken, beter vonk = betere verbranding = soepeler lopen.

Maar als je je zorgen maakt kan je nog een video maken, dat is veel duidelijker meestal.

Geplaatst: 07 feb 2012, 20:55
door Bart Sambeek
nee idd dat is ook zo, maar ik vond die resonantie juist wel leuk van het motorgeluid en dat is nu iets minder geworden(door duurdere bougies) haha

toch bedankt voor de reactie!

JForce schreef:In principe is het zo:



Maare jij maakt je druk als je auto mooi soepel loopt, ik maak me meestal druk als dat juist niet zo is :mrgreen:

Maar nieuwe bougies kan natuurlijk verschil maken, beter vonk = betere verbranding = soepeler lopen.

Maar als je je zorgen maakt kan je nog een video maken, dat is veel duidelijker meestal.