Pagina 2 van 4

Geplaatst: 24 jun 2011, 21:00
door lenny-v
Staat je ontsteking wel op tijd? :oops:

Geplaatst: 25 jun 2011, 09:07
door WhiteFinish
Ja, volgens mij zijn ze allemaal hetzelfde.

Wel erg raar dat er geen in zit; het is namelijk niet een klusje wat iedereen zomaar doet.

Geplaatst: 25 jun 2011, 16:04
door V.Jabroer
Ontsteking staat op 10graden.

Het rare is ook dat hij perfect stationair loopt en pas gaat ''ploffen'' als je Gas geeft.

Ik ga eerst even kijken of ik een knocksensor op de kop kan tikken en dan gaan we het weer proberen.

Geplaatst: 25 jun 2011, 18:48
door jeff88
Een knocksensor geeft oneffenheden door aan de ecu die de boel dan weer rechttrekt zodat de motor optimaal loopt toch? Of werkt het anders?

Geplaatst: 26 jun 2011, 12:27
door WhiteFinish
http://wiki.answers.com/Q/What_does_a_knock_sensor_do

Oftewel; een knocksensor houdt zich bezig met timing.
Je kan je timing wel goed afstellen maar zodra de auto loopt gaat de auto aan de slag met de knocksensor. Als die er niet is komt er alleen maar verkeerde info door naar de ecu.

Geplaatst: 26 jun 2011, 17:54
door jeff88
oooh oke. dat zou idd iets kunnen verklaren dan ja. is dat die groene stekker?

Geplaatst: 27 jun 2011, 07:35
door WhiteFinish
Kijk hier eens, daar zie je de knock/pingelsensor liggen


http://www.mazdamx-3.nl/?url=/forum/vie ... php?t=2247

Geplaatst: 27 jun 2011, 15:59
door jeff88
oke duidelijk ;)

Geplaatst: 27 jun 2011, 21:49
door Mazdarati MX-6
Als je knocksensor kapot is of er geen is dan gaat de motor uit van zijn base timing maps (noodloop) .
Maar een motor in noodloop zal niet zo gaan lopen .

Dat je fan continu draait komt door je temp sensor .
Op het filmpje zie ik dat je deze mist .

Paar dingen die je moet doen om je motor goed te laten lopen .
knocksensor plaatsen en je temp sensor .
Als je de knocksensor gaat doen kan je gelijk je koelvloeistof systeem vervangen voor die van de k8 .
Deze heeft namelijk wel de 2de temp sensor en je moet je intake ook los halen om bij dat gedeelte te komen .

Dat stotteren kan komen door een slechte brandstofpomp .
Als deze te weinig druk geeft komt er te weinig brandstof door de injectoren heen .

Als je de toeren langzaam op bouwt blijft hij dan wel goed lopen ?

Geplaatst: 28 jun 2011, 21:01
door V.Jabroer
Ok ik zal morgenavond weer even het spruitstukje eraf wippen en de boel plaatsen en wisselen.

Hij loopt idd wel goed als ik de toeren langzaam opbouw.