Paar vragen m.b.t. mogelijke aanschaf MX-3 1.6i (1992)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Allereerst welkom hier op deze gezellige club!!

Het gaat idd om een 1.6i

Als je die mx-3 wil kopen, altijd een nieuwe APK erop laten zetten op zijn kosten, wil hij dit niet, laat de auto staan!! (er staan er genoeg te koop, ook hier op de site ;) )

Als je de geschiedenis niet kunt achterhalen, wanneer de distr. RIEM
is vervangen, zou ik die gewoon alsnog laten doen, (bijv via de club!!,
de kosten vallen dan heel erg mee. ;)

Kijk voor 700 euro kun je natuurlijk ook geen nieuwe verwachten, dus er zullen vast wel wat dingen aan vervangening toe zijn, maar daar is de prijs ook naar...

succes, en we zien de foto's wel :mrgreen:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
HollovVpo1nt
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2011, 23:37

Bericht door HollovVpo1nt »

Bedankt voor de reacties. Ik twijfel nog over de aanschaf ivm de distributieriem. Ik weet niet wat het bij de club kost, maar dat zal niet onder de 150 euro zijn denk ik. Ik ga ook niet bellen nu om ernaar te vragen want het kan altijd zo zijn dat hij een spoeddocument ofzo :p aanmaakt waar te zien is wanneer hij vervangen is. Daarom is het zaak dat ik het de verkoper morgen zelf oog in oog vraag.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Oeps.. slecht gelezen, mijn fout.

Maar zoals M&M ook al zegt. Laat de verkoper maar voor een APK zorgen.
Indien hij het niet wilt, staan genoeg mx3's te koop.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
HollovVpo1nt
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2011, 23:37

Bericht door HollovVpo1nt »

Afspraak verzet naar donderdag. Ik vroeg naar de distributie en hij heeft het opgevraagd en die is 38000 km geleden vervangen zegt de verkoper. Ben benieuwd :) Zit echt te twijfelen tussen mx3 en een goedkope ford fiesta die zuiniger is en minder belasting kost :p maarja mx3 is echt stoere bak
Gebruikersavatar
Be_Easy
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Be_Easy »

Enige probleem met een mx3 is dat je er niet meer vanaf komt!
Het is gewoon een te geweldige bak om in te rijden en je zit bij de gezelligste club van het land!
Suc6 met je beslissing.
Gr
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Be_Easy schreef:Enige probleem met een mx3 is dat je er niet meer vanaf komt!
Het is gewoon een te geweldige bak om in te rijden en je zit bij de gezelligste club van het land!
Suc6 met je beslissing.
Gr


:bier: :bier: :mrgreen: :)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
HollovVpo1nt
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2011, 23:37

Bericht door HollovVpo1nt »

Ik ben net 20 minuten geleden wezen kijken naar de bak. Ik had er geen goede indruk van. Ik werd bij het station opgehaald door de verkoper, eerste indruk was al negatief. Het was een man van 75 met een zonnebril en een nette overhemd, echt een handelaars uiterlijk had hij :p

Eenmaal aangekomen zag ik de auto staan, mooie bak. Van dichtbij zag hij er minder goed uit. Motorisch leek de auto in orde, starten in een keer, geen rook uit de uitlaat, goed geluid etc. Ik weet alleen niet in hoeverre het een koude start was, omdat de verkoper hem daarvoor gewassen had en dus in gereden had. Bestuurders stoel was versleten en zat een scheur in..

Rubberen randen zagen er niet goed uit, op sommige plekken lagen ze eraf..
lakschade.. vage schade aan de zijkant van de auto die soort van gerepareerd was...

Dan nog de papieren, onderhoudspapieren waren er niet, ja tot 1995. De verkoper had geen bewijs dat de distributie 38000 km geleden vervangen was. Maar waar ik helemaal aan kon zien dat de verkoper een naaier was was het audiosysteem. Die was er niet. Dus die gozer zegt: ik heb wel iets voor de jonge kerel zoals jij, haalt hij een doos met speakers en een versterker. Die speakers hadden precies dezelfde vorm als de gaten in de auto. Ik weet 100% zeker dat hij ze eruit heeft gehaald. hij beweert dat ze uit een polo komen :s geloofde er geen reet van. hij wilde mij de speakers voor 50 euro aansmeren. Ik vond het geen eerlijke man. De opsichtige dingen had hij opmerkingen over om eerlijk over te komen, maar als je vroeg naar schade die je gezien had, maar hij niks over zei krijg je gauw een 'weet ik niet'. Met die speakers bijvoorbeeld. Ik vroeg: Die gaten hebben dezelfde vorm als die speakers, weet je zeker dat ze uit een polo komen? Zegt ie opeens weet ik niet.

Hij vroeg 650 voor de auto op m-plaats. Gezien de vaagheden en schade gaf ik hem een bod van 450 (zonder proefrit..) Ging hij niet mee akkoord. Jammer dan :)
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Je moet er wel een goed gevoel aan overhouden.

Helaas voor de verkoper. Gewoon kijken naar een andere.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Bericht door Benny »

lakschade.. vage schade aan de zijkant van de auto die soort van gerepareerd was...

was dat boven het achterwiel? want dan is het waarschijnlijk roest en moet dat door de plaatwerker wordenhersteld.
Verder zou ik het idd al niet vertrouwen als die ermee gereden heeft
daarom voel ik altijd eerst even aan het blok of uitlaat of die warm is.

Daarbuiten kosten nieuwe raamrubbers voor de hele auto zo'n 6/700 euro.

ik moet zeggen dat de prijs ook wel erg laag is van de auto ik zou een beetje doorsparen en een wat nettere halen. met boxen :mrgreen:
Plaats reactie