Pagina 2 van 3
Geplaatst: 20 okt 2010, 17:01
door WhiteFinish
Klopt dat ombouw tot ZE nog duurder is. Eingelijk verwacht ik dat je voor een set NIEUWE nokkenassen wel 1500 euro kwijt bent. Daar koop je ook een ZE voor
Nee, alleen je poorten komen niet overeen verder hoef je niks aan te passen. (Longneck heeft een kleine gasklephuis aanpassing nodig)
Wat zijn variabele nokkenassen? Nokkenassen worden geslepen vooreen bepaalde lift, die zal nooit variabel zijn. Als je Vtec achtige dingen bedoeld zou het goed kunnen, weet ik eigenlijk te weinig vanaf.
Geplaatst: 20 okt 2010, 17:19
door djman
DJa dat dacht ik al. Naja denk de goed koopste oplossing dan de kl31 is
En klopt bedoelde een vtec idee. Weet het ook niet precies maar was iets met dat je nokkenas verander of opschuifd.
Geplaatst: 20 okt 2010, 19:34
door Mazdarati MX-6
V-tec is idd een heel ander systeem .
Daarbij veranderd je nokken profiel .
http://www.youtube.com/watch?v=1ADKsrT8I5c
Maar nokkenassen en een intake is 200$ voor een klze .
Hier pak je wel vermogen mee .
Geplaatst: 20 okt 2010, 19:37
door djman
Dus dan moet de intake ook vervangen? Voor longneck. Maar dan moet de accu ook verplaatsen zeker?
Geplaatst: 20 okt 2010, 19:48
door Mazdarati MX-6
Yep .
Anders moet je alleen voor de kl31 nokkenassen gaan of doen wat WhiteFinish zegt .
Kost een hoop geld maar dan heb je wel wat .
Geplaatst: 20 okt 2010, 19:54
door Mazdarati MX-6
Zit me net te bedenken .
Ik heb nog 2 ZE koppen liggen .
Weet alleen niet de staat van de hla's .
Geplaatst: 20 okt 2010, 21:30
door djman
Als je de staat van die dingen weet wil ik misschien wel over. Kopen. Maar dan moet zeker ook de zuigers vervangen of zijn die van DE het zelfde? Wil eerst nog ff de mogelijkheiden op een rijtje zetten en prijzen
Geplaatst: 20 okt 2010, 21:38
door Mazdarati MX-6
Nee de zuigers zijn anders .
Ze zuigers hebben een hogere compressie .
Maar de DE zuigers werken ook goed .
Alleen heb je iets minder pk's .
De motor zit nog in de auto dus ik moet eerst de motor er nog uit halen .
Zal kijken of ik alleen de nokkenassen eruit haal dan kan ik de hla's bekijken .
Hoe snel wil je het weten ?
Geplaatst: 21 okt 2010, 08:45
door WhiteFinish
Je kan ook je DE intake laten zitten met kl31 nokkenassen. Intake en nokkenassen staan los van elkaar.
Ook je ZE intake kan je kiezen voor een longneck of curvedneck.
Longneck moet je inderdaad accu verplaatsen en gasklephuis aanpassen.
ZE (kl31) koppen zou nog mooier zijn, maar dat is ook gelijk weer een investering.
Geplaatst: 21 okt 2010, 11:18
door djman
Oke dus ken nog hoop kiezen haha. Ik wil volgend weekend beginnen met uit elkaar halen. Maar bij die koppen zitten ook kl31 nokkenassen op? Maar doe dat hele blok weg dan?