Pagina 2 van 4

Geplaatst: 07 aug 2010, 23:14
door martinenijenhuis
Duidelijke tekening, leuk om te zien :)

Groetjes M&M

Geplaatst: 10 aug 2010, 10:06
door RichMX-3

Geplaatst: 10 aug 2010, 11:58
door Benny
een oliekoeler kan ik zo plaatsen de aansluiting heb ik al zitten
omdat ik een olie temp meter heb ingebouwd met adapter

ik heb nog een beetje zitten lezen en googlen maar ik kan nergens
vinden waar ze een turbo los verkopen.
het meeste is alleen voor reparatie van oude turbo's

ze verkopen ze alleen als hele sets voor 1800 euro ofzo
maar ik zou liever elke maand een onderdeel kopen ofzo om het nog
een beetje betaalbaar te houden.

Weet iemand waar ze een losse turbo eventueel verkopen voor een normale prijs?
Zijn er universele turbos voor de v6?
en een 2e hands turbo is af te raden neem ik aan i.v.m. schade aan de binnenkant?

Geplaatst: 10 aug 2010, 15:59
door BruteFrits
jeroentje.nl

Geplaatst: 13 aug 2010, 09:48
door RichMX-3
2e hands turbo kan gewoon goed zijn.
Mag niet of nauwelijks speling in de schoepen/as zitten.
Maar ik zou niet op de turbo bezuinigen.

En nieuwe (goed merk) turbo ga je niet vinden voor weinig geld.

Maar als je enigsinds low budget wil blijven kan je bijv kijken naar de spullen van http://www.xs-power.com/

Die is gewoon goedkoop, kwaliteit valt weinig over te zeggen.
Ken jongens van het driften die al ruim een jaar met zo'n xs turbo doen en dus behoorlijk op zijn klote krijgt.

Maar heb ook wel is gehoord dat ze snel kapot gaan..........

Maar als je een geblazen blok gaat bouwen valt het bedrag van de turbo wel mee als je het met de rest vergelijkt wat dat gaat kosten ;)

Geplaatst: 14 aug 2010, 19:02
door kiyamizio
ga naar de sloop haal van een oude 3L turbo diesel de turbo af ofzo iets saab 900/93 turbo, of 1tje van sr20det /ca18det motor,

persoonlijk gaat me smaak uit naar 1tje van een iveco daily want die zijn water gekoelt.

een turbo ombouw is makelijk te doen met de juiste kennis,

voor een orginele fabrieks turbo is zonder veel aanpassingen mogelijk als je onder de 0,8bar blijft heb je ook geen onwijze intercooler nodig.

Geplaatst: 16 aug 2010, 12:56
door Benny
hmm ja oke :P ik heb er al een aantal gezien 2e hands voor een leuk prijsje
ik wil eerst zelf een beetje inlezen en gaan kloten en als die goed draait eventueel later een nieuwe turbo nemen.

Kiyamizio je noemt wel wat leuke modellen op maar dat zegt mij niet zoveel :P
mijn vraag is zou deze: KKK / K03 voor Ibiza Cupra en verschillende andere modellen met 1.8t motor.
Nummers op turbo:06A 145 704KK03-045 BK 50137535304 101 5066C


toevallig passen op mijn 1.8 met eventueel andere slangen enz?

Geplaatst: 16 aug 2010, 16:24
door D-PAC
ik zou het niet weten, wat ik wel weet is dat als je turbo te klein is je de turbo en dus je blok opblaast en als ie te groot is het heel veel moeite kost om lucht in je motor te krijgen...

wilde ik ff kwijt...

Geplaatst: 16 aug 2010, 17:23
door sebastianE
Ik lees erg veel over een T3-4 turbo op andere fora.
Schijnt het redelijk te doen.

Geplaatst: 16 aug 2010, 17:32
door kiyamizio
t3/t4 turbo ziten onder andere op nissans met een 2.2l turbo blok ik mee 220pk maar makelijk 100 meer uit te halen als je een grotere intercooler neem en de druk 0.2 hoger schroef en een klein chipje(ook duur) maar die blokken kunnen dat makelijk hebben fabrieks af. nadeeel turbo erg duur en niet veel te vinden.

heb richmx-3 niet zon turbo op ze s14?

cupra turbo is makelijk te gebruiken, zeker als je 30% meer vermogen wil red je dat makelijk 1 voordeel turbo is zeer makelijk aan te komen kost niet veel gemakelijk in revisie en onderhoud en erg slijtvast

garret gt28 is ook een mooie optie. en een stuk goedkoper dan een t3.