Pagina 2 van 5

Geplaatst: 18 jul 2010, 23:14
door Hiwo
ja gewoon weer nieuwe pakkingen gebruiken, aan de oude heb je niks meer ;)
rijd ie alleen beroerd op 80km/h of ook andere momenten ? zit je dan hoog of laag in de toeren ?
Uitlezen is mischien nog niet nodig, ik zou eerst even kijken hoe die loopt met nieuwe pakkingen...
Zorg er ook voor dat je het gasklephuis weer met de juiste kracht (nm) vast zet..

(ps, je hebt de koelvloeistof leiding wat door het gasklephuis gaat toch niet overbrugt ? )

Geplaatst: 18 jul 2010, 23:49
door Pointy
Als je aan je gasklephuis hebt lopen mutsen, dan heb je waarschijnlijk ook je luchtfilter losgetrokken. Trekt je motor geen valse lucht ergens?

En uitlezen zou ik lekker zelf doen. Hoe je je OBD uit kan lezen staat in de how-to beschreven. Weet je gelijk wat er nog meer mis is met je bakkie.

Beste oplossing is de onderdelen los halen en alles weer nalopen. Zal toch sowieso moeten omdat je er een nieuwe pakking op moet zetten.

Geplaatst: 19 jul 2010, 11:55
door cristof19
je stationaire regelklep kanje onderaanje gasklep losschroeven
en daar zit een rubbertje tussen dat je bijna nooit terug opnieuw erin kunt leggen dus een nieuw is zeker aangeraden

Geplaatst: 19 jul 2010, 17:03
door mx3hoogeveen
heey jongens
De auto word zometeen opgehaald met de auto ambulance hij doet helemaal niks meer ik start de auto en hij valt meteen weer uit,als ik de stekker van de luchtmassa meter eruit trekt doet de motor het wel maar dan gaat de motor de hele tijd van 1000 naar 1500 toeren en zodra ik gas geef stopt de motor ermee
Me gasklephuis maakt wel een kabaal het heeft wel met de lucht te maken maar of er valse lucht binnenkomt zou ik echt niet weten
Er komt zo een man langs met een auto ambulance en dan word de auto naar de garage gebracht
Ik laat het door ervaren mensen doen ik ga er verder niet meer aan klote
Zodra ik meer weet van hoe en wat laat ik het jullie wel effe weten
Ik baal ontzettend hiervan
Maar toch harstikke bedankt voor de hulp ik zal de monteur ook effe uitleggen wat ik er allemaal aan heb gedaan en of ie inderdaad effe naar het rubbertje wilt kijken.
Dankjewel jongens:)
Groeten
jeff

Geplaatst: 19 jul 2010, 17:25
door Hiwo
dan denk ik toch een kapotte lucht massa meter, of hij zuigt veel valse lucht aan...verder wel nog nieuwe pakkingen gemonteerd ?

Geplaatst: 19 jul 2010, 19:41
door mx3hoogeveen
de auto monteur denkt ook dat het valse licht is want hij maakt een hard geluid(klinkt raar een beetje een dumpvalve geluid als ik volop gas gaf)
De automonteur gaat morgen effe kijken wat er allemaal aan de hand is
Ik heb geen pakkingen erin gedaan ik was het een beetje beu en me geduld raakte ook op dus dan kan ik er beter mee stoppen want dan gaat er meer kapot

Geplaatst: 19 jul 2010, 20:11
door MX3V6_DH
Zonder pakkingen tussen het gasklephuis en de rest zal hij zeker valse lucht aanzuigen...

Geplaatst: 19 jul 2010, 20:15
door mx3hoogeveen
ik heb het doorgegeven aan de monteur;)
Vandaar dat de auto soms stotterde door het valse lucht?

Geplaatst: 19 jul 2010, 20:32
door Hiwo
ja het stotteren kan ook door het aanzuigen van valse lucht komen.
Heb je gekeken of je de de leiding/slang van de pcv weer hebt aangesloten ? als deze los is start ie wel maar valt ie gelijk weer uit...

Geplaatst: 19 jul 2010, 20:42
door mx3hoogeveen
ja dat heb ik voor de zekerheid nog een x nagekeken en de slang zat er goed om en de klem
Ik snap er helemaal niks van de monteur zei ook al van normaal gesproken als je de gasklep schoonmaakt moet de auto weer heerlijk rijden
Hij kijkt meteen effe de boughies na en de kabels
Spannende tijden nu voor mij want de planning was om vrijdag met vakantie te gaan maar als de auto niet goed is kan ik ook niet op vakantie jammer genoeg:(