Fullsize chip's
Moderator: Moderators
The 1.8 L (1845 cc) K8 is among the smallest production V6 engines ever; and also the first K-series engine to be used in a Mazda car (in the Mazda MX-3). It was a DOHC 4-valve design with VRIS and a 75 mm (3.0 in) bore and 69.6 mm stroke. It produced 130 hp (97 kW) in US trim (sometimes referred to as "K8-DE"), and 135 hp (101 kW) in Japanese trim (the "K8-ZE") on introduction in 1991 and 144 hp (108 kW) and 115 ft·lbf (157 Nm) at its best.
Ik heb níet het amerikaanse blok, want die moest aan veel meer emissie eissen voldoen. Ik heb het blok van 91 tm 94 met 101 kW, dus die K8-ZE..
Ik heb níet het amerikaanse blok, want die moest aan veel meer emissie eissen voldoen. Ik heb het blok van 91 tm 94 met 101 kW, dus die K8-ZE..
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
De A-spec en de E-spec zijn de zelfde blokken .
Het verschil zal hem dan in de ecu zitten zodat de emissie eissen anders zijn.
Dus jij hebt de K8DE versie .
Alleen de JDM mx-3 heeft de K8ZE en die is nooit geleverd hier in nederland .
Alle ZE blokken (K8ZE KFZE KLZE) komen uit japan en waren alleen bedoelt voor de japanse markt . (Uitgezonderd de hybride blokken)
Het verschil zal hem dan in de ecu zitten zodat de emissie eissen anders zijn.
Dus jij hebt de K8DE versie .
Alleen de JDM mx-3 heeft de K8ZE en die is nooit geleverd hier in nederland .
Alle ZE blokken (K8ZE KFZE KLZE) komen uit japan en waren alleen bedoelt voor de japanse markt . (Uitgezonderd de hybride blokken)
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Nou hij zit er bij mij in op mijn k8. De verhalen op het andere topic over deze chip zijn grotendeels verkeerd of in ieder geval overdreven. Je merkt zeker wel verschil, maar zoals dennis al zegt moet je echt geen boost van een pk of 10 verwachten. De topsnelheid is hoger, de dode punten zijn er uit bij het optrekken en hij geageerd wat lekkerder, maar veel meer moet je er echt niet van verwachten. Binnenkort ga ik een keer op de dyno, ook met de oude chip, dan post ik het resultaat wel ff hier.
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Goed om te horen dat hij goed werkt .
Dit was trouwens een chip voor de lange plaat .
Waar ik alleen nog later over na zat te denken is de co waarde .
Mocht de dyno day door gaan dan neem ik jou orginele chip wel mee om te vergelijken met de nieuwe chip .
Maar ben blij dat je eerlijk bent over de chip en geen groot spraak zit te vertellen .
Top !!
Dit was trouwens een chip voor de lange plaat .
Waar ik alleen nog later over na zat te denken is de co waarde .
Mocht de dyno day door gaan dan neem ik jou orginele chip wel mee om te vergelijken met de nieuwe chip .
Maar ben blij dat je eerlijk bent over de chip en geen groot spraak zit te vertellen .
Top !!
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE