Pagina 2 van 3

Geplaatst: 09 jun 2010, 16:43
door RichMX-3
waarom turbo als je lage druk gaat draaien.
Serieus, zo'n 0,5 bar druk is echt niet boeiend, althans niet voor het geld wat het allemaal kost.
Is hetzelfde gevoel wanneer een v-tec erin komt.......

Tis hier allemaal al heel vaak ter sprake gekomen maar blijf van mening dat het super dik is een mx-3 met turbo.
Maar blijf ook van mening dat de kosten die het allemaal met zich mee brengt niet waard is (mijn mening).

Zeker niet als je nu al zegt, mijn blok heeft al zoveel gelopen en wil niet veel druk draaien, als je dit dan al doet, plak er dan gelijk een moterrevisie aan vast, anders is het echt een waste of money en denk dat iedereen met verstand van zaken dat kan beamen.....

Geplaatst: 09 jun 2010, 19:22
door mx3hoogeveen
heey richmx-3
Nou ik heb begrepen dat ik de lage compressie blok van een KL-ZE(milenia blok)moet hebben de andere KL-ZE en de k8(1.8)zijn hoog compressie blokken dat betekend dat ik niet meer dan 5 a 6 psi boost kan hebben met een hoog compressie blok anders vliegen alle zuigers alle kanten op
Dus het gaat niet door een 1.8 turbo tot mijn spijt :cry: :cry:
Dan maar een jaartje sparen nog voor een kl-ze turbo ;)
(jdgraffix heeft me net een email gestuurd met deze informatie)

Hier mag een slotje op

Geplaatst: 09 jun 2010, 19:55
door RichMX-3
maar ook daar geld hetzelfde verhaaltje voor ivm blok revissie ;)

Zeker een NA opeens wel geblazen maken is zoiezo al een aanslag op een blok waar die niet voor gemaakt is, dat het allemaal wel (net aan) gaat is een ander verhaal.

Maar vraag ook is aan miquel wat het kostenplaatje was bij hem ;)

maar succes ermee kerel als je het gaat doen !
zeker respect en ben erg benieuwd :bier:

Geplaatst: 09 jun 2010, 20:12
door WhiteFinish
Ook een K8 kan je turbo's op schroeven.

Hoogcompressie wil alleen zeggen dat je een kleinere foutmarge hebt om het juiste mengels in de cilinderkamers te ontbranden.
Door slechte ontbranding heb je weer een grotere kans op schade, vandaar dat vele liever met laagcompressie werken.

Geplaatst: 09 jun 2010, 21:16
door Riesh
Als je het doet kan je mi het beste werken met een klde.

Geplaatst: 09 jun 2010, 21:53
door mx3hoogeveen
ja precies maar ik spaar denk ik gewoon door voor een kl-ze blok en later voor de turbo
Ik heb positieve verhalen gehoord over jeroentje en als ik het laat doen wil ik contact opnemen met jeroentje.
Die kan mij wel verder helpen
En ik ga nog effe zoeken voor meer informatie over het kl-ze blok de motorcode enzo wil ik ook allemaal weten om na te checken,en wat ik allemaal moet vervangen voordat ik het blok erin zet
Maar hartstikke bedankt jongens voor de info enzo;)

Geplaatst: 10 jun 2010, 19:49
door mx3hoogeveen
hey ik heb nog effe een vraag over het laag compressie blok van een KL-ZE
bedoeld mike daarmee de KL-DE of is er ook een KL-ZE met lage compressie? :roll: :roll:

Geplaatst: 10 jun 2010, 21:28
door martinenijenhuis
jou vraag is hier onlangs met veel uitleg verteld door mazdaratie ;)
En er staat een heleboel hier op de site over de verschillende blokken...

Succes ...

Groetjes M&M

Geplaatst: 10 jun 2010, 22:36
door mx3hoogeveen
ik kan het niet vinden via zoeken:S

Geplaatst: 11 jun 2010, 10:01
door MX3V6_DH
mx3hoogeveen schreef:ik kan het niet vinden via zoeken:S


http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=10552&postdays=0&postorder=asc&start=40