Pagina 2 van 3

Geplaatst: 24 mar 2010, 21:10
door Hiwo
mx3hoogeveen schreef:oke dan laat ik chippen achterwege dan moet ik maar effe flink gaan sparen voor een klze curved neck(circa 3500 euro bij jeroentje) maar rangen betekent gewoon dat ze de ecu weer gaan resetten ofzo?
maar als ik die vris systeem ga veranderen is dat dan niet slecht voor het motorblok?
ik denk dat ik het gewoon zo laat en gewoon ga sparen voor een klze blok want ik wil niet teveel prutsen met dit motorblok hij slurp wel veel olie moet ik zeggen maar voor de rest rijd me auto super lekker en zit goed op de weg;)



http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=5665&highlight=rangen

Geplaatst: 24 mar 2010, 21:32
door JForce
van wijk deed dat toch niet meer.

idd beter sparen voor een ander blok, dan onnuttige dure dingen doen die enkele pk's opleveren.

Spruitstuk, intake, uitlaat en alle niet motorische onderdelen kan je natuurlijk wel doen dat kan je weer meenemen naar de toekomstige klze.

ik weet weer wie btw:

BruteFrits schreef:Ik heb mijn VRIS kleppen wel een andere timing gegeven (standalone ecu), ze gaan bij mij een stuk eerder open. Dit resulteert in een geleidelijkere opbouw van je vermogen, je hebt je vermogen eerder beschikbaar maar je mist de duw in je rug bij de 4000 en 5000 toeren (vris 1 en 2).


maar ik vind die duw juist mooi. Rustig rijden naar 3500 toeren en dan gas geven :mrgreen:

maar ik vind ook dat je onder in de toeren genoeg koppel hebt. tenminste ook al schakel ik vroeg ik trek altijd veel sneller weg dan de gemiddelde auto.

Geplaatst: 24 mar 2010, 21:39
door Hiwo
mjah is al weer n tijd geleden dat ik er ben geweest.. maar de site is er nog

Geplaatst: 25 mar 2010, 11:12
door Hiwo
JForce schreef:van wijk deed dat toch niet meer.

idd beter sparen voor een ander blok, dan onnuttige dure dingen doen die enkele pk's opleveren.

Spruitstuk, intake, uitlaat en alle niet motorische onderdelen kan je natuurlijk wel doen dat kan je weer meenemen naar de toekomstige klze.

ik weet weer wie btw:

BruteFrits schreef:Ik heb mijn VRIS kleppen wel een andere timing gegeven (standalone ecu), ze gaan bij mij een stuk eerder open. Dit resulteert in een geleidelijkere opbouw van je vermogen, je hebt je vermogen eerder beschikbaar maar je mist de duw in je rug bij de 4000 en 5000 toeren (vris 1 en 2).


maar ik vind die duw juist mooi. Rustig rijden naar 3500 toeren en dan gas geven :mrgreen:

maar ik vind ook dat je onder in de toeren genoeg koppel hebt. tenminste ook al schakel ik vroeg ik trek altijd veel sneller weg dan de gemiddelde auto.


merk niks van een duw in de rug, maar mischien dat het door het rangen komt ofzo

Geplaatst: 25 mar 2010, 14:54
door JForce
Hiwo schreef:merk niks van een duw in de rug, maar mischien dat het door het rangen komt ofzo


dunno, maar als ik gewoon snel optrek, acceleert ie mooi geleidelijk.

maar als ik even stil houd op 3500 toeren, en dan gas vol in trap voel ik wel degelijk een "duw".

met het bestelbusje waar ik ook wel es in rijd (75pk) is het heel anders.
dan druk ik het pedaal tot de vloer en gebeurt er bijna niks :clown:

Geplaatst: 25 mar 2010, 15:27
door Hiwo
JForce schreef:
Hiwo schreef:merk niks van een duw in de rug, maar mischien dat het door het rangen komt ofzo


dunno, maar als ik gewoon snel optrek, acceleert ie mooi geleidelijk.

maar als ik even stil houd op 3500 toeren, en dan gas vol in trap voel ik wel degelijk een "duw".

met het bestelbusje waar ik ook wel es in rijd (75pk) is het heel anders.
dan druk ik het pedaal tot de vloer en gebeurt er bijna niks :clown:


aahh zo , ja dat heb ik ook haha.. altijd leuk om 50 in de 3 te rijden en dan ff het gas induwen :mrgreen:

Geplaatst: 25 mar 2010, 21:17
door mx3hoogeveen
ja als ik in de 2 50 rij en gas geef krijg ik ook wel een beste duw in de rug dus dan zit het wel goed met mijn blokkie:P

Geplaatst: 25 mar 2010, 21:33
door Hiwo
haha ja dan al helemaal :mrgreen:

Geplaatst: 25 mar 2010, 23:37
door mx3hoogeveen
ja heerlijk gevoel alleen ik heb binnenkort een wedstijd tegen een maatje van me die heeft een renault 5 gt turbo(120 pk)dus effe kijken hoe dat gaat denk dat hij eerste stuk sneller is maar dat ik hem later inhaal(hoop ik)hahaha heeft iemand dit al geprobeerd met een 1.8 v6?

Geplaatst: 25 mar 2010, 23:55
door Dennis_MX3
Kun je vergeten.
Tenzij je ver over het snelheidslimit wil gaan!
Maar tot de 130 hou je hem zeker niet bij.