Sloom rijden?!
Moderator: Moderators
Sloom rijden?!
Heey mensen,
Bij een koude moter schakel ik meestal tussen de 2500 en 3000 toeren. Trap niet het gas vol in en rijd met lage toeren rond. Nu heb ik gehoord dat je zo de auto sloom rijd.
Is dit zo en als dit zo is, wat moet ik doen om dit tegen te gaan?!
Alvast bedankt,
Dominick
Bij een koude moter schakel ik meestal tussen de 2500 en 3000 toeren. Trap niet het gas vol in en rijd met lage toeren rond. Nu heb ik gehoord dat je zo de auto sloom rijd.
Is dit zo en als dit zo is, wat moet ik doen om dit tegen te gaan?!
Alvast bedankt,
Dominick
5 reasons to date a paintballer:
1. we arent afraid to get down and dirty 2. we have at least a 10 inch stiffi 3. we always wear protection 4. we never forget to lube. 5.we have quick finger action
1. we arent afraid to get down and dirty 2. we have at least a 10 inch stiffi 3. we always wear protection 4. we never forget to lube. 5.we have quick finger action
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
Inderdaad precies zo als jasper zegt....
Het is wel waar dat een auto aan je rijstijl gaat wennen, en zich daar wat op aanpast, echter moet je het warm rijden gewoon altijd rustig doen...
Netjes de motor heel even laten lopen voordat je weg rijdt,
zodat de olie door de motor e.d is gepompt.
en vervolgens gewoon rustig rijden tot de motor goed op tempratuur is..
Het is wel waar dat een auto aan je rijstijl gaat wennen, en zich daar wat op aanpast, echter moet je het warm rijden gewoon altijd rustig doen...
Netjes de motor heel even laten lopen voordat je weg rijdt,
zodat de olie door de motor e.d is gepompt.
en vervolgens gewoon rustig rijden tot de motor goed op tempratuur is..
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Lekker fijn makjes aan motor warm rijden
ik doe het zelf ook weltrek dan niet verder als 3500 toeren
is belangrijkste dat je je gaspedaal een beetje ongemoeid laat
voorzover je dat niet kan
weet je waar motoren wel lui van worden:
-slecht onderhoud
-altijd overal langzaam laag toeren en stationair draaien(vervuiling)
-veel koud rijden korte stukjes
Soms als er klanten bij ons zijn met EGR problemen hoor je ze zeggen:
maar ik rij altijd rustig en nu gaat het kapot!!!
denk ik altijd maar : Dat is het hem nu juist!!
hahaha
maar igg laat die lui maar lullen
vraag het liever aan de auto monteur of nie xedos en martinenijenhuis?
ik doe het zelf ook weltrek dan niet verder als 3500 toeren
is belangrijkste dat je je gaspedaal een beetje ongemoeid laat
voorzover je dat niet kan
weet je waar motoren wel lui van worden:
-slecht onderhoud
-altijd overal langzaam laag toeren en stationair draaien(vervuiling)
-veel koud rijden korte stukjes
Soms als er klanten bij ons zijn met EGR problemen hoor je ze zeggen:
maar ik rij altijd rustig en nu gaat het kapot!!!
denk ik altijd maar : Dat is het hem nu juist!!
hahaha
maar igg laat die lui maar lullen
vraag het liever aan de auto monteur of nie xedos en martinenijenhuis?
To finish first, first you have to finish!
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
Zo is dat crazyarjan! Van korte stukjes en lage toeren gaat je motor echt niet op voorrtuit. Maargoed een olietemp. meter tja er is wel plek om het in te bouwen onder je radio bijvoorbeed, dar heb ikz elf wel eens aangedacht. Alleen ja waar moet ik de temp sensor in schroeven dat weet ik niet presies maar zal heus wel een plek voor weze.Ik denk ergens bij je oliekoellerhuis daar zit denk wel een "loos" schroefjke ingedraait waar weer een sensor inkan. Zo'n meter is niet al te duur dacht ik en is te krijgen bij autostyle.Als iemand al een olietemp meter heeft ingebouwed of het wil doen dan hoor ik dat graag!
*Technical service Mazda mx-3.*
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
xedos schreef:Zo is dat crazyarjan! Van korte stukjes en lage toeren gaat je motor echt niet op voorrtuit. Maargoed een olietemp. meter tja er is wel plek om het in te bouwen onder je radio bijvoorbeed, dar heb ikz elf wel eens aangedacht. Alleen ja waar moet ik de temp sensor in schroeven dat weet ik niet presies maar zal heus wel een plek voor weze.Ik denk ergens bij je oliekoellerhuis daar zit denk wel een "loos" schroefjke ingedraait waar weer een sensor inkan. Zo'n meter is niet al te duur dacht ik en is te krijgen bij autostyle.Als iemand al een olietemp meter heeft ingebouwed of het wil doen dan hoor ik dat graag!
Ik meen dat er adapters zijn die tussen je blokkie en je olie filter kunnen...
Meter kan je natuurlijk ook in de a-stijl plaatsen...
- speedymike
- Co-Pilot
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:23
- Locatie: Voorschoten
ik heb er idd 1tje in gebouwd onder de radio en de sensor op de plek van de carterplug .........1 nadeel als je door een plas heen rijdt zakt ook je temp en als je geen bescherm plaat meer heb zal je temp ook iets afwijken.....
ik heb daarom ook nu zon adapter plaat besteld mede ook omdat er een druk meter in komt ...........
btw werkt echt prima zon temp meter
ik heb daarom ook nu zon adapter plaat besteld mede ook omdat er een druk meter in komt ...........
btw werkt echt prima zon temp meter
Een dag zonder MX3 .......is een eeuw niet geleefd ' (
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
He Joopie,
Het is zoals hier al gezegd is; bij koude motor gewoon rustig
warm rijden.
Bij ongeveer 90 graden (olie temp) is de motor warm,
en dan mag je best af en toe rossen met de auto, als je
maar niet te veel in het rode toerengebied komt!
Af en toe is niet erg, maar constant is slecht;
het zit er niet voor niets
Van altijd heel rustig rijden, wordt de motor sloom en gaan
er dingen langzaam stuk, terwijl wanneer je er goed mee rijdt
blijft het allemaal "wakker"
Groetjes M&M
Het is zoals hier al gezegd is; bij koude motor gewoon rustig
warm rijden.
Bij ongeveer 90 graden (olie temp) is de motor warm,
en dan mag je best af en toe rossen met de auto, als je
maar niet te veel in het rode toerengebied komt!
Af en toe is niet erg, maar constant is slecht;
het zit er niet voor niets
Van altijd heel rustig rijden, wordt de motor sloom en gaan
er dingen langzaam stuk, terwijl wanneer je er goed mee rijdt
blijft het allemaal "wakker"
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie