complete mx3 opknappen
Moderator: Moderators
- Jaapio
- Test-Pilot
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 25 sep 2004, 09:47
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Deventer
complete mx3 opknappen
hallo allemaal
na mijn ongeluk in 2006 met mijn mx3 heb ik toch weer besloten om er weer 1tje te kopen. Dus ongeveer 3 maanden terug kwam ik een perfecte wagen tegen. haha met kapot motorblok en schade aan de bumpers dak etc. eigenlijk teveel om op te noemen ik had hem uiteindelijk meegekregen voor nog geen 200 euro en aangezien je tegenwoordig nog geen goeie fiets koopt voor dat bedrag. was ik er wel erg tevreden mee. dus twee maanden terug was het zover om hem eindelijk op te halen. gelukkig kon ik voor niks een ambulance lenen tot het moment dat de bekeuring binnenkwam van 110 euro 22 km per uur te hard maar goed. ik heb helaas geen foto's van de terugverplaatsing.
er zat al een pakfeifer bodykit omheen met een groot gat aan de rechterkant van de voorbumper en nog een beste scheur in het midden van de achterbumper.
de lak op het dak is ook niet meer wat het geweest is.
en het motorblok is kapot vanwege dat de distributieriem eraf gegleden is omdat de vorige eigenaar niet de spanrollen vervangen had en wel de riem.
het gat in de voorbumper heb ik helemaal gemaakt met een hoop polyester en een beetje plamuur
het gedeelte bij de onderste luchthapper was helemaal eraf als je goed kijkt zie je twee herstelde scheuren links en rechts onderaan de bumper
er wordt ook een KL-ZE ingehangen met daarbij een keramische koppeling en nog wat andere kleine aanpassingen.
rondom worden er sportremschijven + blokken geplaatst en hij wordt 40 milimeter verlaagt. remleidingen worden ook vervangen voor stalen
en als dit allemaal gedaan is wordt hij klaargemaakt voor de spuiter en wordt hij in dezelfde kleur overgespoten.
na mijn ongeluk in 2006 met mijn mx3 heb ik toch weer besloten om er weer 1tje te kopen. Dus ongeveer 3 maanden terug kwam ik een perfecte wagen tegen. haha met kapot motorblok en schade aan de bumpers dak etc. eigenlijk teveel om op te noemen ik had hem uiteindelijk meegekregen voor nog geen 200 euro en aangezien je tegenwoordig nog geen goeie fiets koopt voor dat bedrag. was ik er wel erg tevreden mee. dus twee maanden terug was het zover om hem eindelijk op te halen. gelukkig kon ik voor niks een ambulance lenen tot het moment dat de bekeuring binnenkwam van 110 euro 22 km per uur te hard maar goed. ik heb helaas geen foto's van de terugverplaatsing.
er zat al een pakfeifer bodykit omheen met een groot gat aan de rechterkant van de voorbumper en nog een beste scheur in het midden van de achterbumper.
de lak op het dak is ook niet meer wat het geweest is.
en het motorblok is kapot vanwege dat de distributieriem eraf gegleden is omdat de vorige eigenaar niet de spanrollen vervangen had en wel de riem.
het gat in de voorbumper heb ik helemaal gemaakt met een hoop polyester en een beetje plamuur
het gedeelte bij de onderste luchthapper was helemaal eraf als je goed kijkt zie je twee herstelde scheuren links en rechts onderaan de bumper
er wordt ook een KL-ZE ingehangen met daarbij een keramische koppeling en nog wat andere kleine aanpassingen.
rondom worden er sportremschijven + blokken geplaatst en hij wordt 40 milimeter verlaagt. remleidingen worden ook vervangen voor stalen
en als dit allemaal gedaan is wordt hij klaargemaakt voor de spuiter en wordt hij in dezelfde kleur overgespoten.
- raymondmx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
- Locatie: vaals
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- Jaapio
- Test-Pilot
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 25 sep 2004, 09:47
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Deventer
ik weet niet wat er kapot is aan het originele motorblok. ik heb het blok nog niet losgetrokken.
dit is gewoon ideaal voor mij omdat ik zowieso een KL-ZE wil, nu heb ik een goedkopere auto doordat het blok al kapot is.
dit is gewoon ideaal voor mij omdat ik zowieso een KL-ZE wil, nu heb ik een goedkopere auto doordat het blok al kapot is.
"Professional soldiers are predictable, but the world is full of dangerous amateurs"