@Lamjanus

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Hoe bevalt de gasinstallatie tot nu toe?
Ik zit er zelf ook sterk aan te denken om er een in te laten bouwen omdat ik de laatste tijd wel erg veel km's maak.
Gebruikersavatar
Meggy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 204
Lid geworden op: 02 okt 2006, 11:35
Locatie: Venlo

Bericht door Meggy »

Welkom... :)
Afbeelding
lamjanus
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jul 2007, 22:12

Bericht door lamjanus »

LeonPG schreef:Hoe bevalt de gasinstallatie tot nu toe?
Ik zit er zelf ook sterk aan te denken om er een in te laten bouwen omdat ik de laatste tijd wel erg veel km's maak.


Hoi, bevalt prima! het is een piggy-back systeem maw, de gegevens vanuit de benzine ECU worden gebruikt om de inspuiting te bepalen. Ook heb je dan geen problemen met het vris systeem. Al met al lever je buiten een paar cm hoogte in je kofferbak niet veel in. Door de 6 inspuitventielen hoor je de motor iets beter maar ja, aan de pomp neem je dat graag voor lief.
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Ach ja, die paar nadelen moet je idd maar voor lief nemen. Ik verwacht nu zo'n 25 a 30.000 km per jaar te gaan rijden, dus ik kan bijna niet anders dan gas nemen of de MX3 inruilen voor een diesel :cry: . Heb jij ook een loodvervangend systeem laten inbouwen? Zoiets als Flashlube? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe dat werkt in een MX3.
lamjanus
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jul 2007, 22:12

Bericht door lamjanus »

LeonPG schreef:Ach ja, die paar nadelen moet je idd maar voor lief nemen. Ik verwacht nu zo'n 25 a 30.000 km per jaar te gaan rijden, dus ik kan bijna niet anders dan gas nemen of de MX3 inruilen voor een diesel :cry: . Heb jij ook een loodvervangend systeem laten inbouwen? Zoiets als Flashlube? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe dat werkt in een MX3.


Yep, heb ik er ook direct in laten zetten. Zit op het vacuum aangesloten met 3 druppels per 15 sec..... Het busje raakt leeg dus ik neem aan dat het z`n werk doet. Ik heb ook zitten twijfelen tussen een diesel en een MX3, toch maar het laatste. Zo`n mx3 krijg je ook niet echt veel voor terug bij inruil terwijl wij die waarde heel anders zien, toch?
Mocht je meer willen weten van welke installatie e.d. dan hoor ik het wel.

Gr Arjan
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Bedank voor je reactie. Dat van die inruilprijs klopt helemaal. Ik kon maximaal iets van 3700 Euro terug krijgen voor mijn vertroetelde '98-er met 70k op de teller...

Ik heb inmiddels een offerte bij Luccio aangevraagd. Van twee andere inbouwstations heb ik al offertes gehad, van 2195,- (Czakram, met een BRC installatie) en 2495,- (AGIT, met een Prins installatie). Het valt me trouwens op dat er geen enkele leverancier LPi (vloeibare injectie) levert voor de V6.

Ik ben alleen erg benieuwd hoe het op de lange termijn zit met slijtage aan de kleppen. Als het loodvervangersysteem zijn werk goed doet zou dat geen probleem moeten zijn, toch?

(Aan de andere kant... als de boel na 100k km op is, heb ik al ruim voldoende bespaard om een KL-ZE in te laten bouwen... :lol: )

Kan je met jouw systeem trouwens handmatig overschakelen tussen LPG en benzine?
lamjanus
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jul 2007, 22:12

Bericht door lamjanus »

LeonPG schreef:Bedank voor je reactie. Dat van die inruilprijs klopt helemaal. Ik kon maximaal iets van 3700 Euro terug krijgen voor mijn vertroetelde '98-er met 70k op de teller...

Ik heb inmiddels een offerte bij Luccio aangevraagd. Van twee andere inbouwstations heb ik al offertes gehad, van 2195,- (Czakram, met een BRC installatie) en 2495,- (AGIT, met een Prins installatie). Het valt me trouwens op dat er geen enkele leverancier LPi (vloeibare injectie) levert voor de V6.

Ik ben alleen erg benieuwd hoe het op de lange termijn zit met slijtage aan de kleppen. Als het loodvervangersysteem zijn werk goed doet zou dat geen probleem moeten zijn, toch?

(Aan de andere kant... als de boel na 100k km op is, heb ik al ruim voldoende bespaard om een KL-ZE in te laten bouwen... :lol: )

Kan je met jouw systeem trouwens handmatig overschakelen tussen LPG en benzine?


Klopt, LPI heeft ook z`n nadelen als er iets kapot zou gaan. Ik heb een Landi LSI installatie, het is allemaal sequential dampgas injectie dus de resultaten zullen we een heel eind hetzelfde blijven. Het blijft voor de inbouwer wel een uitdaging gezien de vele ruimte onder de kap :)
Heb je een ringtank in de offerte?

Die loodvervanger zal z`n werk echt wel doen, het was overigens niet vereist maar vaak is het wel gebruikelijk om het erbij te nemen gezien het risico dat toch aanwezig is.

Ik kan handmatig overschakelen, dat heeft geloof ik ieder systeem.
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

over slijtage hoef je je geen zorgen te maken.

Heb nu 235.000 op de teller staan en loopt nog steeds geweldig.
2 jaar geleden op de testbank gehad en 123 pK op benzine en 113 op LPG.

ohja rij een 1.6 uit '98, denk dat de installatie al vrij vroeg in de auto heeft gezeten.



Weet niet meer welk merk erin ligt, maar was schijnbaar wel een zeer goed aangeschreven merk. Heb gewoon een damp injectie, geen vloeibaar.
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Kijk, dat zijn de betere berichten. Ben er nu wel voor 95% zeker van dat het een LPG installatie gaat worden.
Wat betreft het overschakelen: ik las bij een merk installatie dat er automatisch overgeschakeld werd, vandaar mijn vraag.
Die Landis installatie is trouwens wel aardig voordelig, E 2050,- met ringtank.
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

wanneer je een G3 installatie neemt (wel aan te raden i.v.m. belasting voordeel) schakelt je systeem automatisch op lpg.

dat wil zeggen, je start altijd op benzine, en bij een bepaalde temperatuur (normaal binnen een minuut of 2) schakelt hij automatich over op lpg.

Terug op benzine kan altijd handmatig, je krijgt een klein schakelaartje op of bij je dashboard. Tip laat ze de schakelaar bij je handrem plaatsen, in het nieuwe model dashboard heb je 2 vakjes voor de schakelaars voor stoelverwarming, als je daar niets hebt zitten is dit een ideale plaats ervoor.

suc6 ermee en geloof me je krijgt er geen spijt van, blijft namelijk lachen aan de pomp. :mrgreen:
Plaats reactie