MX-3 Racer
Moderator: Moderators
MX-3 Racer
hallo forumbewoners,
sinds gisteren ben ik in het bezit van een MX-3 V6, gekocht in een dronken bui (nou 2 biertjes).
ik heb in deze auto mijn vrouw leren kennen, dus we (de auto) en ik hebben een band.
ik ben al driftig aan het lezen geslagen op dit forum want er zijn een aantal specifieke dingen die ik zou willen weten over met name de motor.
de MX-3 gaat zoals de titel al zegt een racer worden.
ik race nu met een BMW E30, en weet van een MX-3 dus weinig af.
wel weet ik dat de motor die er nu inzit net te weinig vermogen heeft, ik zoek een pk'tje of 170-180.
mijn BMW is een 325I dus eigenlijk is voor mij een 2.5 een leuke optie.
nu hebben jullie het over een KLZE motor die 200+ pk's heeft. heel aardig, maar is dat een motor uit een Xedos 9, of een 626 xerxes? of passen deze motoren naadloos in een MX-3.
over de remmerij ed weet ik genoeg af, er komt toch allemaal circuitspul op. en alle toebehoren airco etc, gaat eruit.
dus wat past er in een MX-3?
bedankt voor de antwoorden
groeten Jurgen
sinds gisteren ben ik in het bezit van een MX-3 V6, gekocht in een dronken bui (nou 2 biertjes).
ik heb in deze auto mijn vrouw leren kennen, dus we (de auto) en ik hebben een band.
ik ben al driftig aan het lezen geslagen op dit forum want er zijn een aantal specifieke dingen die ik zou willen weten over met name de motor.
de MX-3 gaat zoals de titel al zegt een racer worden.
ik race nu met een BMW E30, en weet van een MX-3 dus weinig af.
wel weet ik dat de motor die er nu inzit net te weinig vermogen heeft, ik zoek een pk'tje of 170-180.
mijn BMW is een 325I dus eigenlijk is voor mij een 2.5 een leuke optie.
nu hebben jullie het over een KLZE motor die 200+ pk's heeft. heel aardig, maar is dat een motor uit een Xedos 9, of een 626 xerxes? of passen deze motoren naadloos in een MX-3.
over de remmerij ed weet ik genoeg af, er komt toch allemaal circuitspul op. en alle toebehoren airco etc, gaat eruit.
dus wat past er in een MX-3?
bedankt voor de antwoorden
groeten Jurgen
if you never crash, youre not going fast enough.
kijk eens in dit topic staat alles in wat je moet weten over de kl-ze
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=624
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=624
ik zal jullie op de hoogte houden, en foto's zal ik maken zodra ik hem heb opgehaald, ik heb hem namelijk gisteren op circuit zolder gekocht, en kan hem van de week ophalen, dan gaan we beginnen met strippen, rolkooi bouwen enz., tussentijds bmw verkopen, dan andere motor. kortom ik heb het werkschema al uitgedacht. de planning is om op 8 december een dag op circuit zolder te rijden en kijken hoe de MX-3 zich houdt tov een paar bmw's, sierra's, alfa's etc. ik ben heel benieuwd.
zijn er overigens nog meer forumleden met een pure MX-3 racer?
zijn er overigens nog meer forumleden met een pure MX-3 racer?
if you never crash, youre not going fast enough.
tegen de tijd dat ik ermee klaar ben mag ie absoluut de weg niet meer op, want ik verwijder alles wat ik ook maar enigzins niet nodig heb. en ik zal waarschijnlijk de wielophanging moeten veranderen met uni-balls , powerflex , caster en camberplaten, cup kit van H en R of Intrax oid, remmen aanpassen, ga maar door zoals gezegd hij is alleen maar voor het circuit. en er zal wel een sperretje op moeten, de body doorlassen etc. etc. etc.
ik weet absoluut niet hoe de wegligging is van een MX-3 op het circuit. ik heb in 1993 voor het laatst in een MX gereden !!!!!!, maar het is een kleine auto die op kenteken 1115 kg weegt, en ik denk dat ik hem wel onder de 900 kg krijg en dan icm een 2.5 moet dat toch een beetje van de plaats gaan, nu de gok of het ook door een bocht goed gaat. het is tenslotte een voorwielaandrijver, maar met slicks, goed onderstel zal dat wel gaan lukken.
ik weet nog niet of er een kooi te koop is, maar mocht dat niet zo zijn dan maak ik die zelf, ik heb degene die nu in mijn auto zit ook zelf gemaakt, en nee dan bak ik niet een paar steigerpijpen erin, maar een echte kooi.
ik weet absoluut niet hoe de wegligging is van een MX-3 op het circuit. ik heb in 1993 voor het laatst in een MX gereden !!!!!!, maar het is een kleine auto die op kenteken 1115 kg weegt, en ik denk dat ik hem wel onder de 900 kg krijg en dan icm een 2.5 moet dat toch een beetje van de plaats gaan, nu de gok of het ook door een bocht goed gaat. het is tenslotte een voorwielaandrijver, maar met slicks, goed onderstel zal dat wel gaan lukken.
ik weet nog niet of er een kooi te koop is, maar mocht dat niet zo zijn dan maak ik die zelf, ik heb degene die nu in mijn auto zit ook zelf gemaakt, en nee dan bak ik niet een paar steigerpijpen erin, maar een echte kooi.
if you never crash, youre not going fast enough.