Sportstuurnaaf: terugslag richtingaanwijzers gedraaid.

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

heb nix daarmee te maken.
probleem zit in de binnekant van de naaf.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
666
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 jul 2007, 16:43
Locatie: Beuningen

Bericht door 666 »

Als de gaatjes in je stuur anders zitten moet je je naaf ietsdraaien om je stuur recht te krijgen,
waar door je de problemen krijgt wat maestro dus heeft
Denk well dat de gaatjes op een andere plek boren de oplosing is
of een andere stuurnaaf op die wel goed is voor dat stuur
Gij zult niet stelen
de overheid duld geen concurentie
Gebruikersavatar
Maestro
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:14
Locatie: Maasbommel
Contacteer:

Bericht door Maestro »

Precies. Kijk maar naar de bovenste schroef. Dus wat ik al zei; het ligt aan het stuurtje.
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Zitten er meerde gaten in je naaf waar je je stuurtje kan bevestigen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maestro
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:14
Locatie: Maasbommel
Contacteer:

Bericht door Maestro »

Yep. Er kunnen verschillende stuurtjes op.
Gebruikersavatar
Marcjuh
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 6345
Lid geworden op: 18 jul 2003, 16:31
Locatie: Noord-Holland

Bericht door Marcjuh »

Ik heb een stuurtje van het zelfde merk met dezelfde gaatjes en verder geen probleem...

Het naafje heb ik weg bij een autostyle dealer...

Ik zie natuurlijk ok dat mij gaatjes anders zitten maar voor de montage op het naafje zou dat niets uitmaken aangezien het naafje veeel meer gaatjes bevat dan de 6 die nodig zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maestro
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:14
Locatie: Maasbommel
Contacteer:

Bericht door Maestro »

Jouw gaatjes zitten echt op een andere plek hoor (niet doordenken :roll: ). Kijk maar naar de top van de ring met boutjes: het bovenste boutje zit bij jou in het midden, bij mij niet.

grts,
Stro
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Afbeelding





offtopic - zie ik daar een htc p3300 links van je stuur hangen?? Heb er zelf ook zo een, wat voor een software heb je aanstaan ??
Gebruikersavatar
Maestro
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:14
Locatie: Maasbommel
Contacteer:

Bericht door Maestro »

Yep HTC p3300.
Software: GPSDash.
De klokjes kunnen aangepast worden. Zo kun je bijvoorbeeld acceleratie en snelheid laten weergeven (huidig, minimaal en maximaal). Dit kan digitaal, of dmv wijzerklokjes. Best leuk programma. Enige jammere is dat je de kleuren enzo niet kunt veranderen. Je hebt of witte of zwarte klokjes. Je kunt er geen blauwe letters ofzo in zetten.

grts,
Stro
Gebruikersavatar
Maestro
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:14
Locatie: Maasbommel
Contacteer:

Bericht door Maestro »

Het probleem met de terugslag van de richtingaanwijzers is verholpen.

1. Stuurtje van de naaf gehaald.
2. Naaf gemarkeerd met de wielen recht
3. Naaf van de pin gehaald (enig wrikwerk en hefboompjes :) )
4. Claxon sleepcontact aan achterkant verwijderd (opduwen met schroevendraaier).
5. Aluminium deel van gietijzer gedemonteerd (imbus)
6. Schilderstape over de opening van de naaf geplakt
7. Pinnetje van de richtingaanwijzers-afslag rood gemaakt met pen
8. Datzelfde pinnetje in de juiste stand gezet (horizontaal)
9. Naaf met schilderstape recht op de pin gedrukt en voila rood stipje op de tape
10. Met een metaalboor het rode stipje uitgeboord.
11. Naaf er weer op en met draaiende motor een testje gedaan (stationair) met de terugslag
12. Geheel nu definitief gemonteerd en gaan rijden.
13. Linksaf en rechtsaf.
24. Breed lachen en denken: 'dat had ik veel eerder kunnen doen, want dit alles kostte nog geen half uur tijd'. 8)

Foto's:
Gaatje geboort (bij mij is 1 pinnetje afgebroken, normaal zou je twee gaatjes moeten boren):

Afbeelding


Schroefjes er weer in:

Afbeelding

Sleepcontact van de claxon er weer op:

Afbeelding

Stuurtje monteren en rijden. 8)

Grts,
Stro
Plaats reactie