CO probleem
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
CO probleem
Ik heb nu dus werkelijk zoveel geprobeerd dat ik het gewoonweg niet meer weet !!
Auto heeft een co van 9 a 10 %. Ik heb hiermee dus gewoonweg niet door de apk (die inmiddels is verlopen)
Fouten uitlezen had eerst een paar codes als resultaat
- temp sensor
- tps sensor
- ecu in noodprogramma
tps opnieuw afgesteld en nieuwe temp sensor erin gegooid. ECU gereset en probleem is opgelost. Geen foutcodes meer
Alleen geeft ie nu nog precies dezelfde co (volgens mij zelfs beetje meer) als voorheen.
Ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken. Lijkt wel een speld in in hooiberg :(
Any help?
Auto heeft een co van 9 a 10 %. Ik heb hiermee dus gewoonweg niet door de apk (die inmiddels is verlopen)
Fouten uitlezen had eerst een paar codes als resultaat
- temp sensor
- tps sensor
- ecu in noodprogramma
tps opnieuw afgesteld en nieuwe temp sensor erin gegooid. ECU gereset en probleem is opgelost. Geen foutcodes meer
Alleen geeft ie nu nog precies dezelfde co (volgens mij zelfs beetje meer) als voorheen.
Ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken. Lijkt wel een speld in in hooiberg :(
Any help?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Ja, nadat de nieuwe intake erop is gekomen
Lamda sonde heb ik 1 nagemeten (gaat vrij moeilijk) Blauwe draad toch?
Die leek het goed te doen.
Zo ie zo, als die kapot zijn moet ie toch ook een foutcode weergeven?? En dat doet ie niet
Lamda sonde heb ik 1 nagemeten (gaat vrij moeilijk) Blauwe draad toch?
Die leek het goed te doen.
Zo ie zo, als die kapot zijn moet ie toch ook een foutcode weergeven?? En dat doet ie niet
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
ik ga nu ook maar gissen want blijft gewoon vaag probleem maar zoals tiga ook aangeeft, het vervangen van de intake lijkt er wel aan gerelateerd ( die gedachte had ik ook al, daarom mijn vraag sinds wanneer het probleem zich voorgedaan heeft)
zou misschien wel in de goeie richting kunnen zitten...
als je vacuumleiding voor de PRC ( pressure regulator control) niet goed zit zou het misschien kunnen zijn dat de originele benzinedrukregelaar de boel in het honderd schopt?
controleer deze eens allemaal, meet de solenoid eens door die op de drukregelaar aangesloten zit ( kleine solenoid met draaiknopje bovenop met mitsubishi logo vlak bij je luchtfilterhuis)
controleer adhv de instellingen uit de manual ( f2-119 en f2-120) of dit allemaal correct is...
mx3freak schreef:heb je een pbv of fpr ertussen? te rijk dan miss?
zou misschien wel in de goeie richting kunnen zitten...
als je vacuumleiding voor de PRC ( pressure regulator control) niet goed zit zou het misschien kunnen zijn dat de originele benzinedrukregelaar de boel in het honderd schopt?
controleer deze eens allemaal, meet de solenoid eens door die op de drukregelaar aangesloten zit ( kleine solenoid met draaiknopje bovenop met mitsubishi logo vlak bij je luchtfilterhuis)
controleer adhv de instellingen uit de manual ( f2-119 en f2-120) of dit allemaal correct is...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Het lijkt er inderdaad op dat ie te rijk loopt
ik heb geen fpr ertussen zitten
Maar de auto meet ergens iets wat niet goed is. Zodra ik de luchtslang tussen de voorste kleppendeksel en de intake lostrek, gaat de co helemaal omlaag naar de juiste waarde maar daarna stelt de ecu zich weer bij.
ik heb geen fpr ertussen zitten
Maar de auto meet ergens iets wat niet goed is. Zodra ik de luchtslang tussen de voorste kleppendeksel en de intake lostrek, gaat de co helemaal omlaag naar de juiste waarde maar daarna stelt de ecu zich weer bij.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
WhiteFinish schreef:Het lijkt er inderdaad op dat ie te rijk loopt
ik heb geen fpr ertussen zitten
Maar de auto meet ergens iets wat niet goed is. Zodra ik de luchtslang tussen de voorste kleppendeksel en de intake lostrek, gaat de co helemaal omlaag naar de juiste waarde maar daarna stelt de ecu zich weer bij.
mijn post richt zich op de originele drukregelaar... kijk dat eens na anders
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten