problemen KLZE schommelen toerental
Moderator: Moderators
- marcel v6
- Super-Pilot
- Berichten: 3733
- Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
- Locatie: Omg.Noord Holland
- Contacteer:
problemen KLZE schommelen toerental
Mijn MX blijft nu opeens helemaal niet meer stationair draaien
Blijft 2000 toeren lopen.
EDIT by turb.
even deze posts afgesplitst van het topic van whitefinish, anders wordt het erg onoverzichtelijk
Blijft 2000 toeren lopen.
EDIT by turb.
even deze posts afgesplitst van het topic van whitefinish, anders wordt het erg onoverzichtelijk
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)
- raymondmx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
- Locatie: vaals
johnmichel schreef:die van mij loopt soms ook niet stationeer, Maar dat heeft hij soms (koude of warme motor maakt niks doet het bij beide) Dan start ik hem en dan loopt die ff schommelend en dan valt die weg. En soms bij het stoplicht.
Maar hij doet het maar heel afentoe
heb ik ook en dit nu al bij de 3de, 1de bij de 1.6, 2de de 1.6 turbo en nu de 3de de klze
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
koppelingsschakelaar kapot?
hier wil ik bij mezelf binnenkort ook eens naar kijken, want laatst parkeerde ik de auto achteruit in, en telkens beetje koppeling bij laten komen ( rijdt ook k*t met sportkoppeling, langzaam achteruit ) en toen ging ie ook even op en neer in de toeren, heb toch idee dat die schakelaar niet fris meer is...
als je de koppeling indrukt zorgt deze sensor ervoor dat de toeren iets stijgen waardoor wegrijden vermakkelijkt wordt. (eens gelezen hier op forum) echter als deze defect is kan hij misschien wel het indrukken registreren maar niet het loslaten met als gevolg dat het toerental altijd hoog blijft??
klinkt wel als mooie theorie iig
marum, zullen we niet het topic van robert kapen, indien gewenst kan ik jouw ( marcel) probleem wel even afkappen van dit topic anders wordt het ook zo onduidelijk en praat iedereen door elkaar heen
hier wil ik bij mezelf binnenkort ook eens naar kijken, want laatst parkeerde ik de auto achteruit in, en telkens beetje koppeling bij laten komen ( rijdt ook k*t met sportkoppeling, langzaam achteruit ) en toen ging ie ook even op en neer in de toeren, heb toch idee dat die schakelaar niet fris meer is...
als je de koppeling indrukt zorgt deze sensor ervoor dat de toeren iets stijgen waardoor wegrijden vermakkelijkt wordt. (eens gelezen hier op forum) echter als deze defect is kan hij misschien wel het indrukken registreren maar niet het loslaten met als gevolg dat het toerental altijd hoog blijft??
klinkt wel als mooie theorie iig
marum, zullen we niet het topic van robert kapen, indien gewenst kan ik jouw ( marcel) probleem wel even afkappen van dit topic anders wordt het ook zo onduidelijk en praat iedereen door elkaar heen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Is dat topic al afgesplitst?
Ik heb zelf sinds 2500km ook een KL-ZE en die van mij heeft bij semi-warme motor (dus eigenlijk maar iets van 2 min. tijdens het opwarmproces) ook last van een schommelend toerental (1000-1500-1000-1500)...
Begon het bij jullie ook zo?
Koud en warm loopt hij wel lekker...
Ik heb zelf sinds 2500km ook een KL-ZE en die van mij heeft bij semi-warme motor (dus eigenlijk maar iets van 2 min. tijdens het opwarmproces) ook last van een schommelend toerental (1000-1500-1000-1500)...
Begon het bij jullie ook zo?
Koud en warm loopt hij wel lekker...
If it ain't broke, you're not trying!
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten