@MX3V6_DH
Moderator: Moderators
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Tijd voor weer eens een update... de afgelopen paar weken heb ik:
- groene aanslag rond knipperlichten in de bumper verwijderd en een howto ervoor geschreven
- deuren gedeeltelijk gedempt met vibraflex
- op aanraden van een ex-mazda monteur m'n radiatorsteunen, binnenkant dorpels, binnenkant kokerbalken en binnenkant achterspatborden geconserveerd met in totaal 3 bussen motip spuitwax
- cold air intake aangepast met andere siliconen koppelstukken en weer gemonteerd, wat heb ik dat geluid gemist M'n stationair toerental is deze keer ook goed gebleven
Hier wat pics van hoe het er op dit moment bij mij onder de kap uitziet:
- groene aanslag rond knipperlichten in de bumper verwijderd en een howto ervoor geschreven
- deuren gedeeltelijk gedempt met vibraflex
- op aanraden van een ex-mazda monteur m'n radiatorsteunen, binnenkant dorpels, binnenkant kokerbalken en binnenkant achterspatborden geconserveerd met in totaal 3 bussen motip spuitwax
- cold air intake aangepast met andere siliconen koppelstukken en weer gemonteerd, wat heb ik dat geluid gemist M'n stationair toerental is deze keer ook goed gebleven
Hier wat pics van hoe het er op dit moment bij mij onder de kap uitziet:
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
- raymondmx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
- Locatie: vaals
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
raymondmx-3 schreef:ziet er goed uit zo.
maar even offtopic: op de 2de foto licht een doorzichtige dun slangetje afgedopt op je luchtfilter, waar is die van als ik vragen mag?
Da's een vacuumslangetje. Die zit normaal op het originele luchtfilterhuis en als je een ander luchtfilter neemt moet je dat slangetje daar ook op zetten. Het doorzichtige stuk is een verlenging van het originele (zwarte) slangetje.
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
raymondmx-3 schreef:ziet er goed uit zo.
maar even offtopic: op de 2de foto licht een doorzichtige dun slangetje afgedopt op je luchtfilter, waar is die van als ik vragen mag?
van je pressure regulator solenoid ofzo.. zit op een solenoid met een mitsubishi teken vlak naast je originele luchtfilterhuis geschroefd. is voor je benzinedrukregelaar oid...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Ben weer bezig geweest Dit is er veranderd:
Whitehooker WH-0096 einddemper
Dit is een universele einddemper en hij zou dus normaal gesproken vastgelast moeten worden aan het middenstuk van de uitlaat. Omdat ik mijn MX-3 ten alle tijde weer helemaal origineel wil kunnen maken was dit voor mij geen optie. Ik had gelukkig van mijn vorige MX-3 de originele einddemper nog in de schuur liggen, die was weliswaar niet meer in zo'n heel beste staat maar de bevestigingsbeugels en de flens waren nog wel goed. Ik heb deze demper dus opgeofferd zodat ik nu een universele einddemper heb die netjes in de originele bevestigingsrubbers hangt en die met een flens aan het middenstuk vast zit.
Mazdaspeed raamband
Op ebay kwam een collega mx-3 rijder uit Den Helder deze niet-officieele mazdaspeed raamband tegen. Ik vond hem wel fraai dus heb hem er 2 laten bestellen. Het was voor ons de eerste keer dat we een raamband gingen plakken en het eindresultaat is dan ook niet helemaal naar m'n zin, maar ik heb toch besloten hem voorlopig te laten zitten. We gaan het nog wel een keer over doen.
Whitehooker WH-0096 einddemper
Dit is een universele einddemper en hij zou dus normaal gesproken vastgelast moeten worden aan het middenstuk van de uitlaat. Omdat ik mijn MX-3 ten alle tijde weer helemaal origineel wil kunnen maken was dit voor mij geen optie. Ik had gelukkig van mijn vorige MX-3 de originele einddemper nog in de schuur liggen, die was weliswaar niet meer in zo'n heel beste staat maar de bevestigingsbeugels en de flens waren nog wel goed. Ik heb deze demper dus opgeofferd zodat ik nu een universele einddemper heb die netjes in de originele bevestigingsrubbers hangt en die met een flens aan het middenstuk vast zit.
Mazdaspeed raamband
Op ebay kwam een collega mx-3 rijder uit Den Helder deze niet-officieele mazdaspeed raamband tegen. Ik vond hem wel fraai dus heb hem er 2 laten bestellen. Het was voor ons de eerste keer dat we een raamband gingen plakken en het eindresultaat is dan ook niet helemaal naar m'n zin, maar ik heb toch besloten hem voorlopig te laten zitten. We gaan het nog wel een keer over doen.
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.