kleppen
Moderator: Moderators
kleppen
hoe zit dat met de kleppen van een mazda mx3 1,8 v6 uit 1991, want mijn kleppen zijn niet goed afgestelt, en ze zeggen dat het automatische kleppen zijn,hoe gaat dat dan verder?? zou iemand mij daar uitleg over kunnen geven?? want tsja... ik heb er nog niet heel erg veel verstand van .. maar dat komt hoop ik nog
- xedos
- Super-Pilot
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
Hallo chantal,
De kleppen hoeven bij de mx-3 (gelukkig) niet gesteld te worden. Dit gaat hydraulisch ofwel door middel van oliedruk. in de klepstoters die tussen de nokkenas en klep zitten gemonteerd. Geen zorgen over maken dus ze zijn onderhoudsvrij. Hoezo verkeerd afgesteld? tikken ze dan?
De kleppen hoeven bij de mx-3 (gelukkig) niet gesteld te worden. Dit gaat hydraulisch ofwel door middel van oliedruk. in de klepstoters die tussen de nokkenas en klep zitten gemonteerd. Geen zorgen over maken dus ze zijn onderhoudsvrij. Hoezo verkeerd afgesteld? tikken ze dan?
*Technical service Mazda mx-3.*
- turbulence
- Super-Pilot
- Contacteer:
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
Het lijkt mij inderdaad ook de schotelveren.
Wellicht eens een nieuw oliefiltertje + olie (niet hema olie ofzo) en dan kijken of het nog steeds te horen is.
Je kan ook eens goed luisteren bij de cilinderbanken. Als je het harde getik vooral aan de passagierskant hoort bij de achterste kleppendeksel is het voor 99% de schotelveer.
Wellicht eens een nieuw oliefiltertje + olie (niet hema olie ofzo) en dan kijken of het nog steeds te horen is.
Je kan ook eens goed luisteren bij de cilinderbanken. Als je het harde getik vooral aan de passagierskant hoort bij de achterste kleppendeksel is het voor 99% de schotelveer.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences