Sportstuurnaaf: terugslag richtingaanwijzers gedraaid.

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Maestro
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:14
Locatie: Maasbommel
Contacteer:

Sportstuurnaaf: terugslag richtingaanwijzers gedraaid.

Bericht door Maestro »

Hoi mensen.

Ik heb zo'n mooie polished alu stuurnaaf gemonteerd en toen was er ineens een probleempje: de gaatjes in het stuur pasten alleen als ik het stuur naar links of rechts draaide (dus met rechte wielen en de naaf er recht op, paste het stuur niet in de "rechtuit stand" zegmaar).

De oplossing was: de naaf er weer af en deze iets gedraaid plaatsen, waardoor het stuur dan wel recht staat als de wielen recht staan. Is dit te volgen? :roll:

Maar daarmee krijg je dan een volgend probleem: als je de stuurnaaf iets gedraaid plaats, moeten de pinnetjes van de terugslag van de richtingaanwijzers ook iets geraaid worden om in de gaatjes aan de onderkant van de naaf te passen. Hierdoor slaan de richtingaanwijzers te vroeg of te laat of helemaal niet terug als je afgeslagen bent.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Ikzelf dacht aan bv nieuwe terugslaggaatjes boren aan de onderkant vd naaf of de plastic puntjes op de terugslag eraf halen en ergens anders er weer op lijmen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

grts,
Stro
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Bij mij staat mijn stuur ook een heel klein beetje scheef, dit is alleen niet te merken omdat het een klein stukje is. Ook ik had last van te vroeg af slaande knipperlichten. Af en toe zelfs nog steeds last van.... :?
Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

vreemd hoor.
heb je wel cker weten een mx-3 naaf gehad en niet van een 323 ofzo misschien?
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

RichMX-3 schreef:vreemd hoor.
heb je wel cker weten een mx-3 naaf gehad en niet van een 323 ofzo misschien?


stuurkolom van een 323F BG is 100% identiek aan die van de mx3 ;)

maar waar komt die naaf weg? een of ander goedkope rip-off van ebay??

het is trouwens wel een voorkomend iets bij de mx dat het stuur er niet helemaal recht opzit...

is ook een technisch bulletin vanuit mazda van geweest..

http://mx-3.com/tsb/n005-95.gif

maar bij jou ligt het denk ik ook eerder aan de naaf, want ik zelf heb er ook totaal geen last van..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Maestro
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:14
Locatie: Maasbommel
Contacteer:

Bericht door Maestro »

Nou, eigenlijk ligt het meer aan het stuurtje. Stom dat ik dat ben vergeten te vermelden. Als ik een ander stuurtje had gekocht met een andere diameter schroefjes of een ander aantal schroefjes, dan had het stuur er WEL recht op gezeten. Het waren de gaatjes voor de schroefjes die me dwongen het stuur gedraaid op de naaf te zetten (en dus de naaf daarna gedraaid op de stuurpin, zodat het stuur nu wel recht staat).

Op deze naaf passen dus meerdere soorten stuurtjes. Met een ander stuur was er dus geen probleem(pje) geweest.

grts,
Stro
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Weet je zeker dat het geen zin heeft om de naaf bijvoorbeeld een kwartslag te draaien? Ik moest ook even passen en meten omdat alles universeel is en er dus meerdere gaatjes zijn. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maestro
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:14
Locatie: Maasbommel
Contacteer:

Bericht door Maestro »

Ik heb natuurlijk goed gekeken :mrgreen: ? Als de naaf recht op de pin zat, moest het stuurtje zo'n 30 graden naar links, of 30 graden naar rechts gedraaid worden om op te lijnen met de gaatjes voor de schroefjes....

Dus daar is niets aan te veranderen. Ik denk er dus over om gaatjes aan de onderkant van de naaf erbij te maken voor de pinnetjes van de richtingaanwijzersterugslag (scrabble 100 punten :bla: ). Of om de pinnetjes af te breken en terug te lijmen op een nieuwe plek.

grs,

Stro
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

ik heb een naaf van autostyle.. 45euro, heb nu tweede stuurtje, nog ooit dit probleem gehad.
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
666
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 jul 2007, 16:43
Locatie: Beuningen

Bericht door 666 »

denk dat het wel aan het stuur licht
Maestro's stuur
Afbeelding
mijn stuur
Afbeelding
zie je het verschil in de bevestigings boutjes?
daar zit het probleem
Gij zult niet stelen
de overheid duld geen concurentie
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

;)

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie