Rus... schreef:maar ik heb gehoord voor motor die veel al gelopen moet je half synt nemen...
dus ik moet 5W30 nemen neem ik aan....
ja
En op korte termijn vervangen aangezien 20W50 echt totaal verkeerde olie is voor een precisieblokje als de 1.8v6
5w30 Kroon olie is erg betaalbaar en erg goede olie. en Castrol Magnatec 5w30 is ook een goede maar moet je ff rondhoren hoe en wat aangezien de prijzen erg kunnen verschillen.
20w50 zit in klassiekers zoals mijn fiat500R As daar te dunne olie in doet gaat zelfs het olielampje branden. En zal het blokje in elkaar draaien. Deze olie nooit gebruiken voor moderne auto's. 5w40 is zeker niet te dun. Ik heb zelfs 0w30 gehad in mijn mx-3 geen probleem. Heb dit toen aan de technische hulp bij de importeur van mazda gevraagd. full synth gaat de V6 prachtig stil van lopen.
www.fiat500club.nl/7349 Klein beetje opgevoerd.Grotere carburateur en hoge compressiekop.En elektronische ontsteking zit nu aardig gang in moet ik zeggen. Reed vandaag 90km per uur en nog lang geen vol gas. Doe ik ook nog maar niet, zitten net paar weken nieuwe cilinders met zuigers in. Kijk maar even door op de link te klikken.
Alles bijelkaar bijna 3 maanden werk ja. Maar wel erg leuk om te doen. Blokje past gewoon op de werkbank. Motor loopt nu echt als een zonnetje. Fijn tunen is ook nog een aardig kunstje. Ben nu tevreden hoe hij loopt. Nog een mooi sportuitlaatje van Abarth eronder zat ik nog aan te denken.
maar nu wil ik ook olie van versnellingsbak ff na chekken en als daar te weinig is bij gooien maar welke olie moet in bak?Welke olie moet in stuurbekrachting?