Motorkap
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Motorkap
Ik ben van plan om een motorkap te maken die veel op deze lijkt
Nu is alleen het probleem, de waterafvoer
Ik wil het gat open laten voor de functionaliteit (warme lucht wordt weggetrokken door de rijwind)
Dus het gat dichtmaken met plexiglas oid is geen optie.
Het gat helemaal open laten is ook geen optie omdat er dan water binnenstroomt
Nu kan er een plaat over de kleppendeksel en dynamo gemaakt worden maar dat vind ik niet mooi.
Heeft iemand een ander idee?
Nu is alleen het probleem, de waterafvoer
Ik wil het gat open laten voor de functionaliteit (warme lucht wordt weggetrokken door de rijwind)
Dus het gat dichtmaken met plexiglas oid is geen optie.
Het gat helemaal open laten is ook geen optie omdat er dan water binnenstroomt
Nu kan er een plaat over de kleppendeksel en dynamo gemaakt worden maar dat vind ik niet mooi.
Heeft iemand een ander idee?
Laatst gewijzigd door WhiteFinish op 03 sep 2007, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
als je de zijkanten open zou laten met een klein opstaand randje , zou evengoed de warme lucht afgevoerd worden .
tis niet dat het -5 onder de motorkap zal worden
en het zal niet zo zijn dat je er 20 pk bij krijgt.
het zal wel wat fijner zijn voor de motor , maar echt een wereld van merkbaar verschil zal het niet zijn .
dus ik zou er wel iig rekening mee houden dat je blok niet al te nat wordt.
zoals hugo al eens ooit merkte kunnen de electrische delen er niet zo goed tegen
tis niet dat het -5 onder de motorkap zal worden
en het zal niet zo zijn dat je er 20 pk bij krijgt.
het zal wel wat fijner zijn voor de motor , maar echt een wereld van merkbaar verschil zal het niet zijn .
dus ik zou er wel iig rekening mee houden dat je blok niet al te nat wordt.
zoals hugo al eens ooit merkte kunnen de electrische delen er niet zo goed tegen
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
WhiteFinish schreef:bramx3 schreef:of er onder een plaat laten lassen die de directe neerslag tegen houdt en afvoert na achter of langs het blok
Ben bang dat ik dan de functionaliteit verlies
denk dat als er maar een paar kleine luchtkanalen zijn waar lucht doorkan maar geen regen dat er ook al een effect is..
de lucht wordt met veel geweld tegen de kap aangedrukt dus ik denk dat het echt wel wat doorwaait onder de motorkap...
en als het echt nodig was dan hadden ze bij mazda er misschien standaard toch al wat aan gedaan? ala subaru.... denk als je gewoon wat koudere rijlucht aanzuigt via luchtfilter welke je wat lager hangt en evt met paar sleuven via die luchthapper dat er genoeg frisse lucht bij komt...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Nee, oke. Brengt geen pk's met zich mee maar wel koeling
Zou een klein afwateringsrailsje werken? en dan met bijv stortbuien een mogelijkheid om het helemaal af te sluiten (met bijv een plaat).
Of zou zoiets niet haalbaar zijn...
Zou een klein afwateringsrailsje werken? en dan met bijv stortbuien een mogelijkheid om het helemaal af te sluiten (met bijv een plaat).
Of zou zoiets niet haalbaar zijn...
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: