Second opinion gevraagd inzake autospuiten

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MXDan-3V6
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:23

Second opinion gevraagd inzake autospuiten

Bericht door MXDan-3V6 »

Ik zeg hallo! :)

Ik zit met een dilemma op het gebied van autospuiten. Het zou geweldig zijn als er hier mogelijk autospuiters zitten die er wat zinnigs over zouden kunnen schrijven of dat er misschien wel mensen zijn met soortgelijke ervaringen, adresjes, etc.

Het verhaal is als volgt:

Net even geweest bij Alacar voor een prijsopgave voor wat herstel –en spuitwerk. Mijn MX3 (en gelukkig niet ik) heeft last van blaasjes en wel aan de linker –en rechter zijde van de achterspatborden. Aan de ene kant zijn de blaasjes erger dan aan de andere kant maar aan beide kanten moet er nieuw plaatwerk tussen. Ook moet mijn voorbumper opnieuw gespoten worden want teveel bar is dodelijk voor je lak (oops! ;) )

Nu heb ik twee opties om het te laten herstellen/spuiten en dat zijn de volgende:

De cheapass optie:
Schuren, plamuren, speciale thinnershit erop tegen roest en spuiten. Risico bestaat volgens Alacar dat de blaasjes weer terugkomen. Hetzij binnen een jaar, hetzij binnen twee jaar of als je pech hebt een maand. Zit geen garantie op en ik moet dan rekenen op ongeveer €1000 (iets meer waarschijnlijk)

Voordeel: de prijs, reparatie is snel klaar.
Nadeel: roest kan terugkomen, geen garantie.

De deluxe versie:
Plekken waar de roestblaasjes zitten worden weggezaagd, nagelopen, schoongemaakt en krijgen een antiroest behandeling. Er wordt nieuw plaatwerk op maat gemaakt, erin gelast en passend gemaakt. Ook moet de achterbumper worden verwijderd. Hier zit veel uurloon in, namelijk: 16 uur (2 keer 8 uur) De teller staat dan al op €840 ex de BTW, €1050 inclusief de BTW. Staat tegenover dat ik voor het plaatwerk niet extra hoef te betalen, platen hebben ze toch nog wel ergens liggen, zeiden ze.

Na dit alles wordt het uiteraard gespoten. Totale kosten: €1740 nogwat

Voordeel: roestplekken worden echt verwijderd, jaar garantie op alles, als blijkt dat er meer plaatwerk of zelfs een heel nieuw scherm nodig is en in het geval van eventuele complicaties blijft de prijs hetzelfde, antiroestbehandeling.
Nadeel: de prijs!


Meerkosten van de het spuiten van de voorbumper heb ik niet meegeteld, dat valt teniet. Spuiten kost bij de deluxeversie €330 ex de BTW (dit zijn dan de drie staande delen die gespoten moeten worden)

Nu wil ik weten: is dit een goede prijs gezien het werk of…. Kan het nog beter/goedkoper/whatever?
Laatst gewijzigd door MXDan-3V6 op 17 jul 2007, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoom-zoom-vroem!
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

ik vind het beste bedragen. als ik jou was zou ik ff goed ronkijken ook naar mensen die het voor hun hobby doen ofzo want dan ben je voor minder dan de helft klaar incl. nieuw plaatwerk en spuiten. maar dan moet je ff zoeken en natuurlijk onderhandellen want er kan altijd nog aardig wat vanaf hoor als je maar je babbeltje heb ;)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

1740 euro... is nog al wat vind ik persoonlijk. volgens mij is alacar ook niet de allergoedkoopste...

zowieso moet je het niet bij alleen een prijsopgave daar laten, maar gewoon bij meerdere spuiters/schadeherstelbedrijven proberen..

verder kun je hem zelf toch wel redelijk ''kaal'' aanleveren, achterbumper demonteren etc...

zoek hier eens:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=schadeherstel&meta=
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
MXDan-3V6
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:23

Bericht door MXDan-3V6 »

cootjev6 schreef:ik vind het beste bedragen. als ik jou was zou ik ff goed ronkijken ook naar mensen die het voor hun hobby doen ofzo want dan ben je voor minder dan de helft klaar incl. nieuw plaatwerk en spuiten. maar dan moet je ff zoeken en natuurlijk onderhandellen want er kan altijd nog aardig wat vanaf hoor als je maar je babbeltje heb ;)


Ja, het is ook zeker niet goedkoop!

Dacht juist dat Alacar goedkoop was (werd getipt door een collega) maar ja, je bent nog steeds 52 euro uurloon kwijt!

Mijn oude buurman kluste vroeger bij als zijnde spuiter maar die is afgkeurd ivm zijn knie :(
Zoom-zoom-vroem!
Gebruikersavatar
MXDan-3V6
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:23

Bericht door MXDan-3V6 »

turbulence schreef:1740 euro... is nog al wat vind ik persoonlijk. volgens mij is alacar ook niet de allergoedkoopste...

zowieso moet je het niet bij alleen een prijsopgave daar laten, maar gewoon bij meerdere spuiters/schadeherstelbedrijven proberen..

verder kun je hem zelf toch wel redelijk ''kaal'' aanleveren, achterbumper demonteren etc...

zoek hier eens:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=schadeherstel&meta=


Thanks!

Ga sowieso ff Marktplaats checken...
Zoom-zoom-vroem!
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

maaruh..

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... ght=#82914

in dat topic had ice ook nog wel een ''mannetje'' is dat niks geworden?

en let er wel op, dat het lekker goedkoop is zegt niet altijd dat het ook goed is he ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
MXDan-3V6
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:23

Bericht door MXDan-3V6 »

turbulence schreef:maaruh..

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... ght=#82914

in dat topic had ice ook nog wel een ''mannetje'' is dat niks geworden?

en let er wel op, dat het lekker goedkoop is zegt niet altijd dat het ook goed is he ;)


Neen, dat was mijn oude buurman maar die is spuiter af, helaas...

Overigens denk ik we dat die gasten van Alacar (eigenlijk is het een ander autoschadeherstelbedrijf) zeer goed werk afleveren maar ja, daar betaal je dan wel voor...

Zit dus nog steeds in dubio!

Tenzij ik hier natuurlijk die ene beun de beunhaasr vindt ;)
Zoom-zoom-vroem!
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

persoonlijk zou ik echt nog ff goed gaan zoeken want je kan het gegarandeerd veel goedkoper laten doen.
en voor dat geld vind ik het wel waard om ff te gaan zoeken want je praat over een hoop geld hoor.

succes ermee man ;)
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

ik vind: meestal is goedkoop duurkoop! ;)

En ik heb er al HEEL veel van gezien :cry:
Maarja het was wel lekker goedkoop :roll:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

je bent me net voor m&m .
heb ook al in kleinere kringen goedkoop gespoten wagens gezien.
hele wagen voor 1000 euro overgespoten
hele wagen voor 500 .
en geloof me , ik zou er niet in gezien willen worden .
in 1 geval bij een maatje van me zou ik het LETTERLIJK , met een roller en pot verf beter gekonnen hebben
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Plaats reactie