Inlaat spuiten

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

turbulence schreef:daarna licht opschuren met fijne korrel... wat ik zou doen als ik jou was is met de dremel de intake superglad maken, aan de buitenkant zie je die gietranden zitten he, waar de 2 delen aan elkaar komen... deze kun je nu nog mooi glad maken met een slijpsteentje en bijv een dremel..

...


Heb even mijn achterbuurman gevraagd of ie hem kon zandstralen :mrgreen: ... Is ie gelijk helemaal schoon.

Kan je misschien eens zo'n bitje van de dremel posten?? (plaatje dan) Ik weet niet geheel goed welke je bedoeld :oops:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

http://www.dremelonline.com/dremel/list ... Id=2025484

iets in die serie... is wel een boel werk, maar zorgt ervoor dat het echt superstrak wordt..

kijk maar eens bij deze customparts maker in de US:

http://www.xtremethings.com/Custom_Work.htm

supersmooth toch 8)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ziet er inderdaad nice uit 8)

Eerst link is trouwens dood ;)

Ga er dan toch maar eens wat tijd insteken. Als je dan toch bezig bent kan je het net zo goed gelijk goed doen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

WhiteFinish schreef:Ziet er inderdaad nice uit 8)

Eerst link is trouwens dood ;)

Ga er dan toch maar eens wat tijd insteken. Als je dan toch bezig bent kan je het net zo goed gelijk goed doen.


ow... naja http://www.dremelonline.com/dremel/mainpage.jsp

en dan slijpen/scherpen en dan Aluminiumoxide slijpstenen..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

En daar kan je gewoon mee aan de gang of moet je nog iets speciaals ermee uitvoeren?

Misschien kan je ook uitleggen waarom er verschillende vormen inzitten? Met 2 of 3 vormen kan je toch alles wel doen lijkt me ?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

WhiteFinish schreef:En daar kan je gewoon mee aan de gang of moet je nog iets speciaals ermee uitvoeren?

Misschien kan je ook uitleggen waarom er verschillende vormen inzitten? Met 2 of 3 vormen kan je toch alles wel doen lijkt me ?


je hoeft er in principe niks speciaals mee te doen...

gewoon een conische of een vlakke nemen en zorgen voor goeie steun zodat je mooi gelijk de gietresten verwijderd...

tsja, en waarom er zoveel soorten zijn, voor elke toepassing een schuurstukje
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Oke, ik heb nu dus mijn inlaat laten zandstralen.

Brandschoon :mrgreen:

Nu vindt ik het alleen nog wel erg grof gekorreld. Is het nu nog beter om hem eerst op te schuren of kan het gewoon gespoten worden en dan meerdere lagen zodat alle puntjes "wegvallen" ??
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

WhiteFinish schreef:Oke, ik heb nu dus mijn inlaat laten zandstralen.

Brandschoon :mrgreen:

Nu vindt ik het alleen nog wel erg grof gekorreld. Is het nu nog beter om hem eerst op te schuren of kan het gewoon gespoten worden en dan meerdere lagen zodat alle puntjes "wegvallen" ??


even met fijn schuurpapier opschuren... de inlaat blijft altijd wel wat grof gestructureerd ( bij mij leken er wel hele piepkleine gaatjes in te zitten op het oppervlak)

je kan het nog iets fijner opschuren, dan evt zien of er ook een hittebestendige spuitplamuur is en daarna aflakken...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Het kost al tijd genoeg om dat ding te spuiten etc dus spuitplamuur laat ik lekker zitten.

Beetje opschuren zal wel gebeuren dan
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

zou wel even goed primeren , ben bang dat het los laat anders
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Plaats reactie