teller naald

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
roelmx3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 nov 2006, 06:45
Locatie: westervoort

teller naald

Bericht door roelmx3 »

ben bezig met de tellerplaaten maar hoe krijg je ded naalden los
weey het niet ga niet met veel gewlet te werk zou sonde zijn
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Re: teller naald

Bericht door turbulence »

roelmx3 schreef:ben bezig met de tellerplaaten maar hoe krijg je ded naalden los
weey het niet ga niet met veel gewlet te werk zou sonde zijn


eerst even een kleine mededeling... kun je AUB even een beetje netter schrijven, beetje ABN gebruik zou wenselijk zijn.

om je probleem op te lossen...

de tellernaalden moet je mooi laten zitten, als je die losscheurt krijg je ze nooit meer goed op hun plek of ze breken direct af.

wat je kan doen om iets meer ruimte te maken zodat je de tellerplaten kan plaatsen ( neem aan dat dit je bedoeling is) is op de achterkant de schroefjes losmaken van de losse units binnenin.

zo komt het hele plaatje met tellernaald en alles iets los en kun je ze iets oplichten om de platen eromheen te schuiven.

toerenteller en kmteller is niet groot probleem, daar schuif je ze zo op, echter met benzinemeter/temperatuurmeter moet je voorzichtig zijn, je zult niet de 1e zijn die zn metertjes om zeep helpt..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
roelmx3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 nov 2006, 06:45
Locatie: westervoort

Bericht door roelmx3 »

is zo juist gebeurt
sorry heb dislexie ofzo iets
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

roelmx3 schreef:is zo juist gebeurt
sorry heb dislexie ofzo iets


ok, dan is het begrijpelijk. sorry dat ik dat aanmoest halen, maar er zijn mensen die er opzettelijk een sport van maken om onbegrijpelijk te schrijven.

maar goed, zoals ik zei; pas echt op met benzinemeter/temperatuurmeter. die kun je snel slopen namelijk.

als je de klokjes dmv de schroeven achterop iets losmaakt heb je net genoeg ruimte om de platen rond de wijzers te schuiven..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
roelmx3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 nov 2006, 06:45
Locatie: westervoort

Bericht door roelmx3 »

wat op het form stom kan niet ik krijg nooit de tellerplaat over het midden van de naald 2x zo dik
maar nu zijn de benzien en temp naad stuk.
ijzertjes gebroken
:x
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Bericht door Riesh »

Welke tellerplaten heb je ?
Gebruikersavatar
roelmx3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 nov 2006, 06:45
Locatie: westervoort

Bericht door roelmx3 »

ik heb ze van custom-tunong uit zeewolden
door dit gijntje is mij klokhuis naar de maan ik heb gelukig wel de snelheids meter nog maar toeren tal naald verkeert terug ge plaatst.
draai nu 3000 toeren stationaar :?

nu aleen op zoek naar een nieuw kolok huis of aleen benziene en temp meter
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Bedoeling is ook dat je ze er niet afhaalt zoals turb al zei. Ik heb mijn tellerplaten pas ook vervangen zonder problemen. Ik weet alleen niet 100% zeker of mijn temperatuur meter de juiste waarde geeft. Hij komt niet boven de helft van het metertje en ik weet niet meer zeker tot welke hoogte hij normaal ging.
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

woytek schreef:Bedoeling is ook dat je ze er niet afhaalt zoals turb al zei. Ik heb mijn tellerplaten pas ook vervangen zonder problemen. Ik weet alleen niet 100% zeker of mijn temperatuur meter de juiste waarde geeft. Hij komt niet boven de helft van het metertje en ik weet niet meer zeker tot welke hoogte hij normaal ging.


net boven het midden is goed....

@ roel;

naja, van je fouten moet je leren... succes met vinden van een nieuwe... en misschien even iemand er naar laten kijken die er meer verstand van heeft als je er echt niet uitkomt...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Bericht door Riesh »

De tellerplaten die jij hebt, zijn volgens mij precies dezelfde als Woytek bij mij heeft aangeschaft. En daarvan pasten de naalden wel door de gaatjes.

Ik heb overigens nog wel wat reservenaalden liggen, mail me maar even met je adresgegevens en welke je nodig hebt.


Het erafhalen van naalden kun je overigens het beste voorzichtig met een vork doen, dan verdeel je de kracht het beste.
Plaats reactie