Inlaat spuiten
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Inlaat spuiten
Heb vandaag mijn nieuwe inlaat opgehaald maar voordat ik hem erop zet wil ik deze eerst graag spuiten.
Nu is mijn vraag:
Hoe kan je deze het beste schuren (schoonmaken) en wat voor verf moet je gebruiken? Inlaat wordt aardig warm dacht ik zo
Nu is mijn vraag:
Hoe kan je deze het beste schuren (schoonmaken) en wat voor verf moet je gebruiken? Inlaat wordt aardig warm dacht ik zo
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- Yence
- Super-Pilot
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Motip heeft verschillende basis kleuren in hittebestendige lak. Die is geschikt voor temperaturen tot 600 graden. Ze hebben ook blanke lak voor de afwerking. Ze zijn gewoon bij de Gamma te koop. Om te zorgen dat de lak goed hecht is het wel de bedoeling dat je het +/- een half uur na het spuiten goed verwarmt (160 graden geloof ik). Maar die info staat uiteraard uitgebreid op de bus zelf.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
gewoon even goed ontvetten met remmenreiniger of ammonia...
daarna licht opschuren met fijne korrel... wat ik zou doen als ik jou was is met de dremel de intake superglad maken, aan de buitenkant zie je die gietranden zitten he, waar de 2 delen aan elkaar komen... deze kun je nu nog mooi glad maken met een slijpsteentje en bijv een dremel..
daarna spuiten met bijv motip spuitlak hittebestendig, heb dit zelf ook gedaan en geeft mooi resultaat. blanke lak is niet echt nodig, tenzij het mooi moet glimmen..
het afbakken op 160 graden heb niet helemaal gedaan, even goed met de verfbrander erover en het hard ook goed door...
zo warm wordt je inlaat nu ook weer niet namelijk...
daarna licht opschuren met fijne korrel... wat ik zou doen als ik jou was is met de dremel de intake superglad maken, aan de buitenkant zie je die gietranden zitten he, waar de 2 delen aan elkaar komen... deze kun je nu nog mooi glad maken met een slijpsteentje en bijv een dremel..
daarna spuiten met bijv motip spuitlak hittebestendig, heb dit zelf ook gedaan en geeft mooi resultaat. blanke lak is niet echt nodig, tenzij het mooi moet glimmen..
het afbakken op 160 graden heb niet helemaal gedaan, even goed met de verfbrander erover en het hard ook goed door...
zo warm wordt je inlaat nu ook weer niet namelijk...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
ik heb mijn kleppendeksel tijdje geleden gespoten, en niet afgebakken, alleen met verfbrander gedaan. Helaas laat nu wel de (hittebestendige) verf los.
Nu wordt een kleppendeksel wel warmer als een inlaat stuk, maar toch zou ik het afbakken, just to be sure.
Staat meen ik ook op de de spuitbus, verwarmen voor goede uitharding.
Nu wordt een kleppendeksel wel warmer als een inlaat stuk, maar toch zou ik het afbakken, just to be sure.
Staat meen ik ook op de de spuitbus, verwarmen voor goede uitharding.
BlackSheep schreef:ik heb mijn kleppendeksel tijdje geleden gespoten, en niet afgebakken, alleen met verfbrander gedaan. Helaas laat nu wel de (hittebestendige) verf los.
Nu wordt een kleppendeksel wel warmer als een inlaat stuk, maar toch zou ik het afbakken, just to be sure.
Staat meen ik ook op de de spuitbus, verwarmen voor goede uitharding.
Denk dat dat meer te maken heeft met slecht ontvetten dan met afbakken. Alles wat bij mij gespoten is onder de kap (kleppendeksels, inlaatspruitstuk, gasklephuis, enz enz) heb ik echt niet afgebakken en dat zit er nog steeds zo op alsof het nieuw is...en trust me; het heeft veel te lijden bij mij
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
BlackSheep schreef:dat zou natuurlijk ook kunnen, ik heb het toen der tijd schoongemaakt met wasbenzine voordat ik hem had gespoten. volgende keer denk ik toch een ander schoonmaak middel
Daar heb je t probleem al.
wasbenzine is niet ideaal daarvoor. er blijft troep en vettigheid achter als je t met wasbenzine doet. thinner of terpentine is veel beter
Driven by a sixpack