Uitvallen
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Uitvallen
Gister een beetje een probleem gekregen :(
Mijn mx viel gewoon uit onder het stationair lopen.
Heb de luchtinlaat gedeeltelijk vervangen door een paar nieuwe siliconen slangen en wat nieuwe klemmen.
Nu had ik in het begin de luchtmassameter verkeerdom aangesloten dus bij 2x starten viel hij direct uit.
Toen ik hem omgedraaid had en weer een stukje gereden. Nu als ik ergens stil stond ging mijn auto normaal stationair draaien. Op een gegeven moment viel hij gewoon uit.
Erna kon ik wel weer gewoon starten maar ik vindt dit nogal gevaarlijk.
Nu dacht ik zelf eraan dat ik iets niet goed heb gedaan met mijn luchtinlaat, deze ga ik vanavond dus opnieuw maken.
Iemand nog andere ideeën?
Mijn mx viel gewoon uit onder het stationair lopen.
Heb de luchtinlaat gedeeltelijk vervangen door een paar nieuwe siliconen slangen en wat nieuwe klemmen.
Nu had ik in het begin de luchtmassameter verkeerdom aangesloten dus bij 2x starten viel hij direct uit.
Toen ik hem omgedraaid had en weer een stukje gereden. Nu als ik ergens stil stond ging mijn auto normaal stationair draaien. Op een gegeven moment viel hij gewoon uit.
Erna kon ik wel weer gewoon starten maar ik vindt dit nogal gevaarlijk.
Nu dacht ik zelf eraan dat ik iets niet goed heb gedaan met mijn luchtinlaat, deze ga ik vanavond dus opnieuw maken.
Iemand nog andere ideeën?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Jou zou goed kunnen.
Heb nu alles schoongemaakt en ontvet.
Ecu gereset maar nog steeds geen resultaat. Hij valt nu iets minder vaak uit, dat wel.
Vindt het een erg raar verschijnsel, gewoon net alsof ie niet genoeg benzine of lucht krijgt en dan uitvalt.
Heb nu alles schoongemaakt en ontvet.
Ecu gereset maar nog steeds geen resultaat. Hij valt nu iets minder vaak uit, dat wel.
Vindt het een erg raar verschijnsel, gewoon net alsof ie niet genoeg benzine of lucht krijgt en dan uitvalt.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Vanaf donderdag heb ik voorlopig toch even een andere auto.
Ik kom waarschijnlijk volgende week een keer naar Geert, als we daar even de luchtmassameter om kunnen zetten zou het mooi zijn bram
@Hugo, bedankt voor je aanbod. Mocht ik eerder in de buurt van Roermond zijn geef ik je een belletje.
Back Ontopic:
Zou het niet kunnen liggen aan de TPS?
Ik kom waarschijnlijk volgende week een keer naar Geert, als we daar even de luchtmassameter om kunnen zetten zou het mooi zijn bram

@Hugo, bedankt voor je aanbod. Mocht ik eerder in de buurt van Roermond zijn geef ik je een belletje.
Back Ontopic:
Zou het niet kunnen liggen aan de TPS?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
in principe niet, deze meet hoe ver de gasklep openstaat.
De ecu heeft dit signaal niet nodig om te bepalen hoeveel lucht er in de cilinders komt. tps wordt bij sommige auto's wel gebruikt voor acceleration enrichment, dus op het moment dat je heel hard optrekt dat hij aan de hand van het tps signaal extra benzine inspuit.
Maar stationiar zou dit niet van invloed moeten zijn en als de sensor stuk zou zijn en hij bijvoorbeeld 100% tps meet dan zou je motor elke keer stationair moeten uitvallen en niet af en toe.
De ecu heeft dit signaal niet nodig om te bepalen hoeveel lucht er in de cilinders komt. tps wordt bij sommige auto's wel gebruikt voor acceleration enrichment, dus op het moment dat je heel hard optrekt dat hij aan de hand van het tps signaal extra benzine inspuit.
Maar stationiar zou dit niet van invloed moeten zijn en als de sensor stuk zou zijn en hij bijvoorbeeld 100% tps meet dan zou je motor elke keer stationair moeten uitvallen en niet af en toe.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Oke, dan neem ik aan dat het in ieder geval niet de TPS is.
Normaal zou het maar aan 2 dingen kunnen liggen lijkt me. Of luchttoevoer, of benzinetoevoer. Hier loopt de motor namelijk op.
Misschien wel benzinefilter slecht? (al lijkt het me sterk). Misschien geen goede vonk ?
Normaal zou het maar aan 2 dingen kunnen liggen lijkt me. Of luchttoevoer, of benzinetoevoer. Hier loopt de motor namelijk op.
Misschien wel benzinefilter slecht? (al lijkt het me sterk). Misschien geen goede vonk ?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences