nieuwe velgen
Moderator: Moderators
- raymondmx-3
- Co-Pilot
nieuwe velgen
he ik heb een vraagje en kon het niet 1 2 3 bij de zoek functie vinden.
ik heb momenteel nog de 18 inch met 215/35zr18 banden eronder zitten,
en ga terug naar 17 inch,
maar nu komt het voren komt gewoon weer 215 eronder maar ik wil eigenlijk achter iets breder gaan met 235 maar lukt dit of hang ik dan in de wielkasten, ik heb de auto ook nog 40mm verlaagd.
ik heb momenteel nog de 18 inch met 215/35zr18 banden eronder zitten,
en ga terug naar 17 inch,
maar nu komt het voren komt gewoon weer 215 eronder maar ik wil eigenlijk achter iets breder gaan met 235 maar lukt dit of hang ik dan in de wielkasten, ik heb de auto ook nog 40mm verlaagd.
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- raymondmx-3
- Co-Pilot
- Yence
- Super-Pilot
- Contacteer:
Als je een velg kan vinden met een kleine ET waarde, maar wel steek 4x100 (niet makkelijk) dan kan het. Daarbij moet je velg ook nog eens minimaal 8J breed zijn. I.p.v. een kleine ET waarde zou je ook gebruik kunnen maken van spoorverbreders. Overigens mogen je banden bij een breedte van 235/17 maximaal 40 hoog zijn als je onder de 5% toegestane km teller afwijking wilt blijven.
Of het in combinatie kan met 40mm verlaging en met reguliere schokdempers weet ik niet. Waarschijnlijk is het verstandig om voor een schroefset te gaan en de wielkastranden om te laten slaan.
Of het in combinatie kan met 40mm verlaging en met reguliere schokdempers weet ik niet. Waarschijnlijk is het verstandig om voor een schroefset te gaan en de wielkastranden om te laten slaan.
- raymondmx-3
- Co-Pilot
- Yence
- Super-Pilot
- Contacteer:
Ik gaf niet echt m'n mening toch? Alleen maar informatie
Maar als je mijn mening wilt weten:
Als je dan toch bredere banden wilt: 225/40 voor en achter. Waarom voor en achter?: Smallere banden op de voorwielen ten opzichte van de achterwielen van een voorwielaangedreven wagen = extra onderstuur, niet verstandig op een lichte voorwielaangedreven 4cyl. turbo.
Waarom 225? Die passen op een 17x7,5J velg, die zijn veel makkelijker verkrijgbaar in 4x100 en je ET waarde hoeft niet zo verschrikkelijk klein te zijn (ook weer moeilijker verkrijgbaar).
Maar als je mijn mening wilt weten:
Als je dan toch bredere banden wilt: 225/40 voor en achter. Waarom voor en achter?: Smallere banden op de voorwielen ten opzichte van de achterwielen van een voorwielaangedreven wagen = extra onderstuur, niet verstandig op een lichte voorwielaangedreven 4cyl. turbo.
Waarom 225? Die passen op een 17x7,5J velg, die zijn veel makkelijker verkrijgbaar in 4x100 en je ET waarde hoeft niet zo verschrikkelijk klein te zijn (ook weer moeilijker verkrijgbaar).
- raymondmx-3
- Co-Pilot