toerental probleem Gasklephuis reinigen / bougies controlere
Moderator: Moderators
- gcw
- Co-Pilot
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
- Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg
toerental probleem Gasklephuis reinigen / bougies controlere
Hallo iedereen
Allereerst even mijn mx voorstellen.
- mx-3 uit 1993
- 1.6i sohc
- openluchtfilter
- Sinds kort freeflow einddemper.
Sinds een paar dagen blijft hij in een bepaald toerental even hangen en gaat hij vervolgens weer gewoon normaal verder in zijn toeren.
In zijn 1e en 2e versnelling heb ik geen problemen.
Maar zodra ik naar zijn 3de versnelling ga en aardig het gaspendaal intrap blijft hij bij ongeveer 4000toeren even hangen. Zon 1 a 2 seconden en vervolgens gaat het verder met toeren maken. Daarna door naar zijn 4de versnelling en daar gebeurt het zelfde alleen bij de 3500toeren.
Ik zelf heb weinig/geen verstand van motorisch etc.
Maar gaat een gedachte door mijn hoofd dat dit misschien iets met de hete lucht die mn openluchtfilter aanzuigt te maken kan hebben(heb namelijk nog geen coldairtake). De temperatuur van de motor is niet hoger dan normaal.
Of is er iets met de koppeling? Dat die versleten is en aan vervanging toe is.
Hopelijk is mijn uitleg duidelijk.
Heeft iemand een idee waar dit toerenprobleem aan kan liggen?
Alvast bedankt!
Allereerst even mijn mx voorstellen.
- mx-3 uit 1993
- 1.6i sohc
- openluchtfilter
- Sinds kort freeflow einddemper.
Sinds een paar dagen blijft hij in een bepaald toerental even hangen en gaat hij vervolgens weer gewoon normaal verder in zijn toeren.
In zijn 1e en 2e versnelling heb ik geen problemen.
Maar zodra ik naar zijn 3de versnelling ga en aardig het gaspendaal intrap blijft hij bij ongeveer 4000toeren even hangen. Zon 1 a 2 seconden en vervolgens gaat het verder met toeren maken. Daarna door naar zijn 4de versnelling en daar gebeurt het zelfde alleen bij de 3500toeren.
Ik zelf heb weinig/geen verstand van motorisch etc.
Maar gaat een gedachte door mijn hoofd dat dit misschien iets met de hete lucht die mn openluchtfilter aanzuigt te maken kan hebben(heb namelijk nog geen coldairtake). De temperatuur van de motor is niet hoger dan normaal.
Of is er iets met de koppeling? Dat die versleten is en aan vervanging toe is.
Hopelijk is mijn uitleg duidelijk.
Heeft iemand een idee waar dit toerenprobleem aan kan liggen?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door gcw op 04 mei 2007, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Blijven je toeren hangen zodat hij ook echt niet meer toeren maakt of voel je dat ie op dat bereik geen kracht heeft.
Vindt het nogal een vaag probleem. Probeer zoveel mogelijk aan te geven wanneer dat het probleem zich voordoet (koude- warme motor)
Vindt het nogal een vaag probleem. Probeer zoveel mogelijk aan te geven wanneer dat het probleem zich voordoet (koude- warme motor)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
WhiteFinish schreef:Je kan weerstand op je kabels meten of je kan bougies losdraaien om te zien of ze nog goed vonken.
Maak ze dan gelijk schoon als je ze eruit hebt gehaald.
altijd weer die bougies he
die zijn t iig niet en de kabels ook niet, anders liep die gewoon erg beroerd.
stinkt je auto nadat die dat hangen gedaan heeft?
Driven by a sixpack
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
woytek schreef:waar kan je zien welke weerstands waarde de kabels moeten hebben? Staat dat erop?
16kohm op de langste kabel... hoger en er is teveel weerstand...
ontopic, als je meer vragen hierover hebt graag even een eigen topic aanmaken
controleer eens je gasklephuis, misschien vervuild waardoor de vlinderklep blijft hangen?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- gcw
- Co-Pilot
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
- Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg
Nee het stinkt niet in de auto als het toerenprobleem gebeurt is.
Hopelijk is er iemand die een mogelijke oorzaak weet van het probleem.
Hopelijk is er iemand die een mogelijke oorzaak weet van het probleem.
MarcX3 schreef:WhiteFinish schreef:Je kan weerstand op je kabels meten of je kan bougies losdraaien om te zien of ze nog goed vonken.
Maak ze dan gelijk schoon als je ze eruit hebt gehaald.
altijd weer die bougies he
die zijn t iig niet en de kabels ook niet, anders liep die gewoon erg beroerd.
stinkt je auto nadat die dat hangen gedaan heeft?