blok vastgelopen
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Zoals ik al zei..
Veel succes ermee... Tis altijd klote als je blok vastloopt. Kunnen helaas een paar mensen meer over meepraten (ik gelukkig nog niet).
Hopelijk vind je het probleem snel en brengt het verder geen grote consequenties met zich mee.
Veel succes ermee... Tis altijd klote als je blok vastloopt. Kunnen helaas een paar mensen meer over meepraten (ik gelukkig nog niet).
Hopelijk vind je het probleem snel en brengt het verder geen grote consequenties met zich mee.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Dit is iid zwaar klote...
als ik JD-graffix begrijp blijft er weinig over om over te denken...
is de nokkenasbout niet losgelopen? geen loctite? of rekbouten?
hoe strak heeft de riem gestaan? als die te los had gestaan kan die gaan klapperen.. al lijkt me sterk dat daar zulke krachten bij kunnen optreden.
als je meer weet laat het weten ben benieuwd!!
gr arjan
als ik JD-graffix begrijp blijft er weinig over om over te denken...
is de nokkenasbout niet losgelopen? geen loctite? of rekbouten?
hoe strak heeft de riem gestaan? als die te los had gestaan kan die gaan klapperen.. al lijkt me sterk dat daar zulke krachten bij kunnen optreden.
als je meer weet laat het weten ben benieuwd!!
gr arjan
To finish first, first you have to finish!
aan de riem en nokkenassen en dergelijke is verder niets veranderd sinds het blok erin is gelegd en dat is 2 jaar geleden. hij heeft alleen anderhalf jaar stilgestaan.
Hoe het er uit ziet is dat er een deel van de poelie is afgebroken.(@marcx3 geen glad oppervlak bij de breuk)
daardoor is de poelie scheef komen te staan en is vastgeslagen op en schroef die vlak voor de polie in het blok zit op het moment dat dit gebeurde is de nokkenassen op het tappunt deels opengebroken.
Hoe het er uit ziet is dat er een deel van de poelie is afgebroken.(@marcx3 geen glad oppervlak bij de breuk)
daardoor is de poelie scheef komen te staan en is vastgeslagen op en schroef die vlak voor de polie in het blok zit op het moment dat dit gebeurde is de nokkenassen op het tappunt deels opengebroken.
- JD GRAFFIX
- Co-Pilot
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 08 mei 2005, 23:42
- Locatie: Vianen
- Contacteer:
I have been thinking about of this all day and doing some drawings on paper to test the theory......so here goes.
The crankshaft drives the engine, this via the Timing belt turns the cam gears and they turn the camshafts. If the cam gear broke and blocked it self against a screw, the power from the crankshaft would have broken the screw or one of the spokes on the cam gear. The camshaft would not break as there is no rotating mass forcing it once the gear is blocked.
However if the camshaft blocked (probably by a screw or a washer, Hugo found something in the intake manifold) the crankshaft will continue to turn forcing the cam gear to turn and thus breaking the camshaft pin and the gear.
This is probably very difficult to understand just by reading it, but I have even talked to the mechanics where I work (Caterpillar) and this is the only theory that we can come up with.......Hugo I know it dont help now but at least you know the cause.
The crankshaft drives the engine, this via the Timing belt turns the cam gears and they turn the camshafts. If the cam gear broke and blocked it self against a screw, the power from the crankshaft would have broken the screw or one of the spokes on the cam gear. The camshaft would not break as there is no rotating mass forcing it once the gear is blocked.
However if the camshaft blocked (probably by a screw or a washer, Hugo found something in the intake manifold) the crankshaft will continue to turn forcing the cam gear to turn and thus breaking the camshaft pin and the gear.
This is probably very difficult to understand just by reading it, but I have even talked to the mechanics where I work (Caterpillar) and this is the only theory that we can come up with.......Hugo I know it dont help now but at least you know the cause.
Lead, Follow or get the @!**% out of the way
Warning: Does not play well with others. (It seems others have a problem with losing)
SideSkirts on Back order :-(
Warning: Does not play well with others. (It seems others have a problem with losing)
SideSkirts on Back order :-(
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer: