side kirts

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Gozer
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 okt 2006, 20:25
Locatie: Hengelo
Contacteer:

side kirts

Bericht door Gozer »

goedendag.

kan iemand mij helpen. morgen krijg ik me side kirts binnen en ik heb niet veel ervaring er mee.
ik heb een mazda mx3 v6

ten eerste zitten er van die mudgraps op de zijkant
voor aan de zijkant en achteraan aan de zijkant. aan beide kanten.
die zitten vast aan de onderkant en aan de wiel rand.
die schroeven heb ik los gemaakt maar ze zitten ook nog aan de bovenkant vast of zo aan de lak van de auto.....?


moet ik die mudgraps er wel afhalen voor dat ik de side kirts er op wil zetten of kan ik ze laten zitten neem aan dat ik ze er af moet halen. maar kan ik ze er dan zo aftrekken als ik de schroeven er af heb ? beschadig ik de lak dan nie ?


groet stefan :bouncered:
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Die kun je gewoon rustig met beleid los trekken.
Zitten vast met een soort kleefband.

En nee,je kunt ze niet laten zitten.
Gebruikersavatar
Gozer
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 okt 2006, 20:25
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Gozer »

waar moet ik opletten bij het kopen van de side kirts ? hoe ze passen en zo
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Koop geen goedkope imitatie dingen!

Goedkoop is vaak duurkoop.

Als je goedkope imitatie dingen hebt,zijn ze vaak krom.
De enige manier om ze dan mooi te krijgen is om ze vast te schroeven op je auto en ze dan pas te laten spuiten.
Dit is meer werk voor de spuiter en dus weer duurder.

Koop je goede skirts dan is de pasvorm in 99% van de gevallen gewoon goed.
Je maakt ze dan pas (er is altijd wel een kleinigheidje) en als ze goed zitten hal je ze eraf om te laten spuiten.

Daarna kun je ze monteren met een goede stevige kit,bijvoorbeeld Sikaflex.
Gebruikersavatar
Gozer
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 okt 2006, 20:25
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Gozer »

tanks.

die ik ga ophalen kost me 199 das duur ;)

ik ga morgen kijken als ik ze heb horen julie meer ;)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

welke skirts gaat het om dan?

namaak blijft altijd problematisch, pasvorm is dan nooit echt gegarandeerd. heb idee dat bij skirts de pasvorm wel veel vaker te wensen overlaat.

199 euro is niet duur, origineleel pakfeifer zijn nieuw bijvoorbeeld al duurder
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Gozer
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 okt 2006, 20:25
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Gozer »

zit ook dat klitterband spul op de auto moet alles er gewoon af ?

we zien vanzelf wel vandaag of ze passen laat ik het hopen
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Ja,gewoon alles netjes schoonmaken.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Gozer schreef:zit ook dat klitterband spul op de auto moet alles er gewoon af ?

we zien vanzelf wel vandaag of ze passen laat ik het hopen


ik heb de kit laten zitten.

als de skirts geplaatst word valt dat allemaal er netjes onder dus heeft niemand dr meer last van.
Driven by a sixpack
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

plaats is een foto van je skirts als je wilt.
hoop niet dat je een soort gelijke als mij hebt gekocht want :
a. pasvorm is ronduit k*t
b. montage is een hel (gelukkig was er een heeeeeeeel handig iemand bij mijn spuiter aanwezig)
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Plaats reactie