Joeppie heb een BPV. Wat nu?
Moderator: Moderators
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
nee , is gewoon een lucht filter die ze voor na de bumper gebracht hebben
theoretisch zou je er een paar pk mee moeten winnen , door de koelere lucht die je aanzuigt.
maar ik denk dat dit te verwaarlozen is .
buiten dat , je wil er niet mee door een goeie regenbui rijden , grote kans dat de motor stil valt
theoretisch zou je er een paar pk mee moeten winnen , door de koelere lucht die je aanzuigt.
maar ik denk dat dit te verwaarlozen is .
buiten dat , je wil er niet mee door een goeie regenbui rijden , grote kans dat de motor stil valt
- JD GRAFFIX
- Co-Pilot
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 08 mei 2005, 23:42
- Locatie: Vianen
- Contacteer:
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Nu hoor ik wel vaker dingen over geoliede en niet geoliede filters maar wat is nu het grote verschil
Ik zie filters van Pipercross voor 100+ euro's
en ik zie filters van autostyl voor 20 euro.
Zit hier dan verschil in ?? Zo ja, wat voor verschil
Ik zie filters van Pipercross voor 100+ euro's
en ik zie filters van autostyl voor 20 euro.
Zit hier dan verschil in ?? Zo ja, wat voor verschil
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
WhiteFinish schreef:Nu hoor ik wel vaker dingen over geoliede en niet geoliede filters maar wat is nu het grote verschil
Ik zie filters van Pipercross voor 100+ euro's
en ik zie filters van autostyl voor 20 euro.
Zit hier dan verschil in ?? Zo ja, wat voor verschil
Het verschil is dat je die van autostyl na een jaar gewoon vervangt door een nieuwe zonder dat je denkt zonde van het geld
ik denk ik maak maar ff snel 2 fototjes
bij ik heb het gedeelte van mij PVB met een groen rondje omcirkelt, en dan zie je dat zwarte slangetje en daarnaast een bling bling dopje,, die moet je er afdraaien, dan zie je een schroef dingetje en daarnee kan je hem afstellen maar je moet het moertje wel even los draaien, ik weet niet of jij er een metertje op hebt zitten? maar ik had hem er bijgekocht en erop gemonteerd.
en dit is misschien een idee om je luchtfilteraanzuigbuis zo na temaken ongeveer succes!!
bij ik heb het gedeelte van mij PVB met een groen rondje omcirkelt, en dan zie je dat zwarte slangetje en daarnaast een bling bling dopje,, die moet je er afdraaien, dan zie je een schroef dingetje en daarnee kan je hem afstellen maar je moet het moertje wel even los draaien, ik weet niet of jij er een metertje op hebt zitten? maar ik had hem er bijgekocht en erop gemonteerd.
en dit is misschien een idee om je luchtfilteraanzuigbuis zo na temaken ongeveer succes!!
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
hyperman schreef:WhiteFinish schreef:Nu hoor ik wel vaker dingen over geoliede en niet geoliede filters maar wat is nu het grote verschil
Ik zie filters van Pipercross voor 100+ euro's
en ik zie filters van autostyl voor 20 euro.
Zit hier dan verschil in ?? Zo ja, wat voor verschil
Het verschil is dat je die van autostyl na een jaar gewoon vervangt door een nieuwe zonder dat je denkt zonde van het geld
Het heeft dus niks te maken met geoliede en niet geoliede filters??
Ik heb er namelijk geen zin in dat mijn vaf dadelijjk kapot gaat omdat ik een paar tientjes wilde besparen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
WhiteFinish schreef:hyperman schreef:WhiteFinish schreef:Nu hoor ik wel vaker dingen over geoliede en niet geoliede filters maar wat is nu het grote verschil
Ik zie filters van Pipercross voor 100+ euro's
en ik zie filters van autostyl voor 20 euro.
Zit hier dan verschil in ?? Zo ja, wat voor verschil
Het verschil is dat je die van autostyl na een jaar gewoon vervangt door een nieuwe zonder dat je denkt zonde van het geld
Het heeft dus niks te maken met geoliede en niet geoliede filters??
Ik heb er namelijk geen zin in dat mijn vaf dadelijjk kapot gaat omdat ik een paar tientjes wilde besparen.
wat ik eens begrepen heb is dat de olie die gebruikt wordt om de filters mee te onderhouden nadelig kan zijn voor de voeler van de VAF...
de olie slaat neer op de sensor en aangezien deze heel gevoelig is kan deze snel beschadigen... daarom ook mijn verwijzing naar een ongeolied filter.
en een injen filter is niet eens zo duur hoor, geloof 50 euro...
pipercross is weer heel ander systeem, dat is toch met een filter in de buis als het ware met een cold air intake tube die je ergens bij je voorbumper moet monteren...
moeten wel hele goeie systemen zijn...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Oke..
Waaraan kan ik het herkennen of het geoliede filters zijn ??
Pipercross hebben verschillende kits. Wat jij bedoeld is de ViperKit, deze is ontzettend duur maar komen wel resultaten mee geloof ik.
Je hebt hier ook gewoon losse filters van
Waaraan kan ik het herkennen of het geoliede filters zijn ??
Pipercross hebben verschillende kits. Wat jij bedoeld is de ViperKit, deze is ontzettend duur maar komen wel resultaten mee geloof ik.
Je hebt hier ook gewoon losse filters van
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
WhiteFinish schreef:Oke..
Waaraan kan ik het herkennen of het geoliede filters zijn ??
Pipercross hebben verschillende kits. Wat jij bedoeld is de ViperKit, deze is ontzettend duur maar komen wel resultaten mee geloof ik.
Je hebt hier ook gewoon losse filters van
geen idee.. zullen ze wel vermelden als het geoliede zijn of niet..
injen filters weet ik zowieso dat die ongeolied zijn... doorsnee autostyle enzo zijn vaak wel geolied...
en idd, bedoelde die viperkit... zal wel wat opleveren, maar miz de investering niet waard... goeie cold air intake bijv kan het ook goed doen...
ik bestel binnenkort deze kit voor de mx:
http://www.fordprobestore.co.uk/store/p ... ts_id=1599
leek me wel leuk setje...
en denk ook dat je hiermee niet zo snel probs krijgt met olie op de voeler... VAF zit zo een mooi eind van het filter vandaan...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: