Rikmx schreef:op mijn kl36 ecu zit (helaas) geen toerenbegrenzer... kan het zijn dat de ecu dan al geranged was voor dat hij bij mn motorswap werd ingebouwd?
Kan
Maar ik heb zon klein vermoeden dat de ontsteking icm de ecu de begrenzing regelt, Bastian begon ook al te twijfelen.
Met mn oude ontsteking kwam ik niet verder dan 6200 toeren.
Met mn nieuwe kan ik zo ver gaan als ik wil, als ik een flinke dot gas geef vliegt die de 8000 over. Niet aan te raden overigens.
zat 2 jaar terug bij een maat in de auto en toen gaf de auto in eens vanzelf vol gas... na het intrappen van de koppeling en de voet van het gas te halen bleef de motor loeiend hangen in de toerenbegrenzer! meteen motor uitgezet en de anwb gebeld (was een mazda 626) er bleek iets afgebroken te zijn bij de gaskabel. als er geen toerenbegrenzer op had gezeten had je dik kans gehad dat er iets mis was gegaan... ik heb dus liever wel zo'n ding ook als je ff gas geeft en je per ongeluk net boven de 7000 komt is zo'n ding ook wel handig
and just to clear things up....when you have your ranges changed they do not remove the rev limiter.........this is only done by some companies when specifically asked to do so., and even then most companies will not agree because of the risks.