ecu type-nr
Moderator: Moderators
- mx3freak
- Super-Pilot
- Berichten: 2095
- Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
- Locatie: almere
- Contacteer:
ecu type-nr
wie weet welke ecu type-nr voor welk blok bedoeld is?
even a broken clock gets to be right twice a day.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
KF01 en KF15 dat zijn de ecu codes voor de KFZE...
maar wat ik niet snap waarom heb je niks aan een automaat ECU?
alle ZE's zijn ook haast allemaal AT, en KL36 ecu is daarvoor bedoeld. KL31 ecu is voor handgeschakeld, maar KL36 werkt net zo goed op de ZE als je een handbak ernaast hebt.
VRIS punten, etc blijven hetzelfde, of het nu een handgeschakelde of een automaat is, dus zie daar niet het probleem in.
is de xedos 2L niet hetzelfde als bij de 323F?
maar wat ik niet snap waarom heb je niks aan een automaat ECU?
alle ZE's zijn ook haast allemaal AT, en KL36 ecu is daarvoor bedoeld. KL31 ecu is voor handgeschakeld, maar KL36 werkt net zo goed op de ZE als je een handbak ernaast hebt.
VRIS punten, etc blijven hetzelfde, of het nu een handgeschakelde of een automaat is, dus zie daar niet het probleem in.
is de xedos 2L niet hetzelfde als bij de 323F?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- JD GRAFFIX
- Co-Pilot
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 08 mei 2005, 23:42
- Locatie: Vianen
- Contacteer:
Vris points on the Kl31 are different to the ones on the kl36, as well as the air ranges. Kl31 develops a linear power curve at 4200 with very little timing change. The kl36 has peaked power at 4200rpms and 5500rpm with timing advance on the 5500. This feature was probably used to get a little more grunt out of the automatic when using "kick down". The final power output will still be the same.
@Jasper, I am still on it mate :-)
@Jasper, I am still on it mate :-)
Lead, Follow or get the @!**% out of the way
Warning: Does not play well with others. (It seems others have a problem with losing)
SideSkirts on Back order :-(
Warning: Does not play well with others. (It seems others have a problem with losing)
SideSkirts on Back order :-(
- mx3freak
- Super-Pilot
- Berichten: 2095
- Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
- Locatie: almere
- Contacteer:
@ turbulence, vriss punten bij een automaat ecu gaan idd net anders open dan bij een handbak, is ook een ander programma...
@ miguel, thanx mate!
i now have a KF11, but my guess is that that an ecu for a xedos 2.0 automatic, however i'm not sure about that..
@ miguel, thanx mate!
i now have a KF11, but my guess is that that an ecu for a xedos 2.0 automatic, however i'm not sure about that..
even a broken clock gets to be right twice a day.
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
KF01 is de europese ecu van oa de 323F ( 140pk)
KF15 is de japanese ecu voor de KFZE ( 160PK)
KL33 is de ecu voor de Lantis Type R (170PK)
AT of MT maakt niks uit bij de KF ecu's, enige verschil zit hem dus in de uitvoering voor de motor
jij hebt de ''gewone'' KF toch...
misschien kun je RIP ook eens vragen, die is met een KFZE swap bezig...
KF15 is de japanese ecu voor de KFZE ( 160PK)
KL33 is de ecu voor de Lantis Type R (170PK)
AT of MT maakt niks uit bij de KF ecu's, enige verschil zit hem dus in de uitvoering voor de motor
jij hebt de ''gewone'' KF toch...
misschien kun je RIP ook eens vragen, die is met een KFZE swap bezig...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- mx3freak
- Super-Pilot
- Berichten: 2095
- Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
- Locatie: almere
- Contacteer:
volgens mij is de kf01 niet van een 323f toch?
ik heb ook op mx3.com gekeken, dacht dat daar stond dat de kf01 en de kf15 voor de kf-ze zijn, of heb ik dat verkeerd? ook omdat jij eerder poste dat de kf01 voor de kf-ze is?
dacht dat de kf54/55 etc voor de 323f is, die hebben een sleutelherkenning module erin, de ingang van de steckers zijn ook niet geel maar grijs, doet dus niets zonder de rest van de sleutel herkenning items
ik heb ook op mx3.com gekeken, dacht dat daar stond dat de kf01 en de kf15 voor de kf-ze zijn, of heb ik dat verkeerd? ook omdat jij eerder poste dat de kf01 voor de kf-ze is?
dacht dat de kf54/55 etc voor de 323f is, die hebben een sleutelherkenning module erin, de ingang van de steckers zijn ook niet geel maar grijs, doet dus niets zonder de rest van de sleutel herkenning items
even a broken clock gets to be right twice a day.
- mx3freak
- Super-Pilot
- Berichten: 2095
- Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
- Locatie: almere
- Contacteer:
mx3freak schreef:volgens mij is de kf01 niet van een 323f toch?
ik heb ook op mx3.com gekeken, dacht dat daar stond dat de kf01 en de kf15 voor de kf-ze zijn, of heb ik dat verkeerd? ook omdat jij eerder poste dat de kf01 voor de kf-ze is?
dacht dat de kf54/55 etc voor de 323f is, die hebben een sleutelherkenning module erin, de ingang van de steckers zijn ook niet geel maar grijs, doet dus niets zonder de rest van de sleutel herkenning items
any-one?
even a broken clock gets to be right twice a day.