crazyarjan schreef:Zal ik jullie eens wat vertellen
de mijne doet altijd al motortoerental versnellen bij het inschakelen van de versnelling
alleen sinds ik het (erg vuile) luchtfilter heb vervangen en getracht het gasklephuis te reinigen doet ie hierbij vreemd
als de motor goed warm is en je staat stil en trapt de koppeling in en in een versnelling gaat ie harder lopen maar daarna zakt het toerental gelijk weer in tot 1000 toeren om vervolgens weer op te lopen enzovoorts
dit halen gaat met een bepaalde frequentie
nu is mij al opgevallen dat: hoe harder je hebt gereden des te hoger is deze frequentie en bij rustiger rijden is het dan weer minder
en het gekke is vind ik dat wanneer je hem weer na 5 minuten start dat je dan nergens last meer van hebt
ook als ik achteruit heb ingeparkeerd komt het regelmatig voor dat ie niet meer loopt te "halen" in de versnelling
nu heb ik het vermoeden dat de LFR nog ergens blijft hangen of vies is
het is een vaag verhaal maar het is ook een vaag probleem
dus ja
als iemand nog meer ideen heeft hoor ik ze graag
Hoi
Vaag ja echt vaag, wel ik lees dat je hebt geprobeert hebt de gasklephuis,cq te hebben gereinigt ik denk dat er dus vuil ergens zit waar het dus nu niet thuis hoort.
Kan alleen maar zeggen reinig het goed zie how to in het forum.
Heb dit daar beschreven hoe je dit kunt doen.
En ik hoop dat het dan weg is, het kan ook zoals ik het lees wat je schrijft is dat jouw schakelaar ook stuk is van de versnelling en nu dus raar gaat doen ,omdat je de gasklep hebt gereinigt of niet goed hebt gedaan.
het wordt dus zoeken en zuivermaken.....
Zilverbird